Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Nu tar jag bussen...........Nyt maalle taas!

Av maki - 13 maj 2008 13:02


Kyllä olen sitten etuoikeutettu ihminen, kun voin keskellä viikkoa ja kauniilla päivällä lähteä rakkaaseen paikkaan.

Olen siitä erittäin iloinen ja että minulla on Rakkainpani, joka ei narise kaikista asioista.  Hyväksyy minut sellaisena kun olen. Vaikka en ole siivonnut, eikä ruokaa pöydällä kun hän tulee töistä.

Kiitos Rakas!


Löjtnanshjärta flicka har fått många namn : älva, haremsdam, prinsessa, flicka! Det var mycket charmigt.

Inlägg 12/5

Särkynyt sydän sai monta nimeä: keijukainen, tyttö, haaremi nainen, prinsessa, se oli minusta viehättävää!

Kirjoitus 12/5


Jag är verkligen privilegierad person, som kan mitt i veckan och en vacker dag åka till det käraste platsen för mig!

Jag är verkligen glad för det och att jag har Käraste som inte gnäller.

Han tar mig som jag är. Fast jag inte har städat och att maten inte står på bordet  när han kommer från jobbet.

Tack Älskling!

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

13 maj 2008 15:46

Tack för ditt svar i förra inlägget! Brukar tycka att finska blir så långt gentemot svenska. Men här förstår jag inte varför det bara blir tre ord på att ta bussen.Han tar dig som du är! Får då säga jag tar dig som min bloggvän sådan som du är! Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Doris

Doris

13 maj 2008 22:10

Oh, när jag ser de underbara löjtnanshjärtana går tankarna till mitt barndomshem, vi hade alltid sådana i trädgården.
Låter härligt på ditt "landet".
Här på Island är det inte någon speciell bröllopshelg på pingst utan mycken konfirmationshelg, så kan det vara olika ;0).
Sköt omdig !
Kramar, Doris

http://dorisadamsdottirkambi.spaces.live.com

 
maiju

maiju

14 maj 2008 13:02

Kiva blogi sinulla on, löysin tänne tyttäreni blogin kautta. Tapaan laittaa simaa minäkin, mutta en tänävuonna.Munkkirinkilät sopii aivan hyvin siman kanssa, tippaleiväthän ovat niin hauraita, Terveisin Lindan Äiti

http://anonym

 
maki till Smeden

maki till Smeden

14 maj 2008 14:37

Riktiga översättningen är: Nyt otan bussin!
Det är kort det här med. Jag vet inte....

Jag tackar ödmjukast att få vara den jag är.
Då slipper man ljuga och göra sig till!
Ha en bra dag!
m a k i

http://maki.blogagratis.se

 
maki till doris

maki till doris

14 maj 2008 14:41

Hej Doris....Kan Du inte ha Hjärtan hos Dig?
Ja gick snabbt till Din sida och såg en sån där blomme test,,,eftersom jag är hos grannen , så fixar jag testen när jag kommer hem,,,,nyfiken är jag.
Sköt om Dig med, kram m a k i

http://maki.blogagratis.se

 
maki majulle

maki majulle

14 maj 2008 14:46

Hej Maiju....käynpä sivullasi kun tulen kotiin. Olen naapurissa ja lainaan konetta että saan nähdä kuka käynyt luonani, koska olen niin utelias,,,,hihiiii!
Ei tullut minun siman teosta mitään, mutta ehkä lomalla sitten.....aina on virkistävää.
Mukavat olot kevään merkein!
m ak i

http://maki.blogagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards