Fjällbruden Maki

Alla inlägg under december 2008

Av maki - 9 december 2008 01:38



 ............plus andra gamla godingar, Marley, Clapton, ,Elvis, Tina Turner, etc. har jag lyssnat på.

Int ha jag sovit....som vanligt.

God morgon!

Av maki - 8 december 2008 17:03


Tystanden var total.

 Vit täcke av snö lyste upp , annars det gråa himlen.

Total vad även våran vila. Behövlig för den som inte ha röst och även för den som  hade :-D

Dagen vi skulle hem , gick den röstlösa till skogen, valde 2 tunnbarriga granar till jul. En till sonen och en till stugan  (i fall).


På vägen hem  åkte vi "vår gamla väg" genom Uddevalla!

Stannade vid den vackra utsiktsplatsen för att se bron


Solen gick ner och trots det gråa vädret blev bilden riktigt stämningsfull.

Senare har man gjort en gångbana vid havet,  som just föreställer bron i minitatyr. Jag måste bara gå på den någon gång.

Nu har jag jobbat natten och blev påminn om att det är endast ÄR  fyra (4) nätter kvar att tillbringa på DSBUS =barnsjukhuset i Gbg!

Tog en bild på den fina amaryllisen jag fick av kolleger.


Jag hoppas snarast hinna hälsa på ER!

Ha en god vecka och sköt om Er.

kram


Av maki - 7 december 2008 16:53


 ....jag firade Finska Självständighetdag igår 6/12.....

Återkommer till Göteborg på måndag.

Önskar en god kommande vecka....

Ta det lungt..........julen kommer oavsett, vad man har INTE eller HAR hunnit med.

Kram

Av maki - 5 december 2008 09:06


Nu åker vi.........Kärasten har tappat rösten ,så det blir tyst veckoslut.....

men spelar roll.

Skönt att åka i väg, smälta veckans händelse och njuta av.................just

TYSTNADEN.

Ha det gott!

Av maki - 4 december 2008 22:55


...................firad .

Lycka till nya jobbet "fest" för m a k i.

Några tal,presenter och vacker amaryllis.

Det är ju nästan att man inte vill sluta.

Jag har alltid kännt mig respekterad, omtyckt och uppskattad av mina kolleger, ända från början.

Trots det, kände jag att inte vilja missa tillfälle för det här nya.

Nu lägger jag mig och drömmer...................



Av maki - 3 december 2008 13:56


Att få utmärkelse...................



AWARD= enl. översättning från engelska är

tilldela, till att erkänna, belöna med        (Oscar) ge, bevilja, etc.

 

Tänk vad vissa saker skakar om på tycke och smak.

 

Utmärkelse jag fick, blev ju jag jätte glad av.

Har nog aldrig belönats med någon Award tidigare!

 

Tänkte aldrig på att själva awarden gav oros  känslan förrän andra röster hördes.


Jag har ju inte ont av rovdjur



är glad  i konst,

    rosor        

            OCH själva goda tanken av att vara uppskattad gör mig glad.

Det är väl det som är meningen, eller?



Jag är  TUPP i kinesiska horoskopen.


 

Betrakta dagen som den är.

God kväll önskar M A K I

Av maki - 2 december 2008 08:27

    
Makis blogg har fått en utmärkelse!  Den fick jag av Ingabritt 

Tack snälla, alla små eller stora utmärkelser och priser tar jag emot med  tacksamt


Det finns lite regler kring det här. Vilket betyder att jag ger utmärkelsen till sju andra bloggare. Det gör jag med glädje! Efter noga övervägande, har jag valt bloggare som jag läser mer eller mindre regelbundet och som alla ger mig något. Vissa ger mig glädje och goda skratt, andra får mig att fundera, vissa ger kunskap och ytterligare andra känner jag igen mig i. Var och en har sin plats i mitt blogg vänskapsnät. Alltså, utmärkelsen går till...

Yvonne Trissemojs , Tessan, Skogsfru, Ruth,, Smeden, Gittan J, Brittmariel.



Reglerna:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.



Av maki - 1 december 2008 15:21

                             

Vår sol har blivit kall

vi är i vinterns våld

och mörka dagar.

                                    Men nu är mörkret slut

                                               och hoppet tänt--

                                            ja, hoppet tänt

        för nu har solen vänt,

nu kommer ljuset

och den långa dag tillbaka.                 


-Johannes V Jensen-

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards