Fjällbruden Maki

Alla inlägg under mars 2009

Av maki - 11 mars 2009 18:33


........lät kanske otacksamt.

Ni ska bara veta att JAG ÄR INTE OTACKSAM på något vis.......NEJ!

Gittan: Hur kommer Du orka jobba 15-16 nätter per månad......finns det (92,..% ) överhuvudtaget kvar i sjukvården........Försöker ni inte i facket motionera arbetstiden till 12 nätter /heltid? /kram

Tessan: Jag vet vad Du menar och jag är glad att få mat, tak över huvet och allt det där......det blev bara så! Kram till Dig med!

Iris: Tack för kortet. Det vad ju jätte häftigt! Fast, smartare? Snyggare ?Inte jag! Läckrare, kanske. Farligare YES! Vågar säga mera ifrån. Tänk att det ska ta så många år .......Kram ,Kära väninna, sen ungdomen!

Dessa fick jag från jobbet                  på min dag!


Gav en present till mig:

Promenad i solskenet  EN  timme 12 min. 43 sek. från jobbet till hem.

Skit luktande ost med bubbel! Ensam!

Kärasten kommer hem snart.........Han ska få lite bubbel med läcker kvinna!


Av maki - 10 mars 2009 22:23



,,,,upp på morgon , jobba,hem , laga mat, kolla på TV, läsa lite och sen....


Av maki - 9 mars 2009 17:52


vinterpälsen .        Jag vill gärna ha en ny vårbild på mig.

Men som Ni förstår, är man (jag) vinterblek och hängig.

Det får bli en Las Palmas bild,,,,,,,där kvällssolen lyser så vackert på mig, hihiiii!

Nu sätter jag mig och skriver några brev ( på riktigt) som jag släpat efter.

Jag älskar skriva brev, vet Ni!

Ha en god kväll!

Av maki - 8 mars 2009 15:22


All ära till kvinnor som har kämpat för rösträtt, första kvinnan i rymden, fysikpris, som brandkvinna, premiärminister, president, kan skriva listan hur lång som helst. Helt fantastiskt.

Väl hemkommen från landet, 8/3 just internationella kvinnodagen, läser jag i dagens GP, en artikel om en biskop som fördömer abort på nioåring, där styvfadern har våldtagit henne sen hon vad 6 år och hon har blivit med barn till tvillingar!

Tala om sen i Afrika och även andra delar av världen sker könsstympning av flickor och kvinnor 100-140 miljoner st. Var 15:de sekund  könsstympas en flicka.Nej, nu ska jag inte förstöra resten av dagen med mitt gnäll.

Jag hoppas verkligen på att kampen fortsätter till ett rättvisare, jämlikare och fredligare samhälle över hela världen!

 


Av maki - 5 mars 2009 17:22


Var tredje veckan har Kärasten ledig på fredag.

Fet är i morgon och då åker vi redan idag till landet prick kl. 18.00 har jag får" order" om ;=}

Då gäller det att ha klart den lilla väskan,vattnade blommor och ren diskbänk!

Så det blir lungt för Er och jag hinner bara tacka för trevliga alpacka kommentarer. Visst är dom underbara......upptäckte dom för ca. 8 år sedan....och drömmt.

Ha en trevlig helg allesamman!

Nostalgi med Nationalteatern : Livet är en fest......här nedan med tuben:-D




Av maki - 4 mars 2009 18:06


.......en kärleksförklaring till djur jag inte har.

Jag får kopiera länken i stället


här Österlen Alpacka alltså. 

Det finns andra länkar, som Alpacka.nu ..................men den i Sirishamn vad den första kontakten jag hadde.

Nu måste jag bara sätta en bild igen ....


Här har ni nästan hela färgskalan,,,, med garnen ......mjukt, varmt  och allergi fritt, tänk!


       .......... visst är det fantastiskt!

Det är underbart att ha visioner.

Tack för mig i kväll!


Ytterligare .........tuben visar lite......om nyfödd......



Av maki - 3 mars 2009 23:04



.....hoppar jag i säng! Fast i min egen!

God natt och sov så gott!


Av maki - 2 mars 2009 19:42


Tålamod är en blomma

som inte växer i alla trädgårdar.

......Franskt ordspråk......


Hittade inte just  den blomman i Virtuella Floran, tyvärr!

Fast jag har massor att göra i min trädgård ,,,,,,,och tålamod har jag till evinnerliga ;=D................ så få se om det inte dyker upp ett och annat!


Hon här nedan,,,,en alpacka heter just BLOMMA   

Ha en god natt!

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards