Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Några ord till Juni-månad!

Av maki - 1 juni 2009 18:28


Djupt i tingens hjärta dolt,

älskar du sörja för varda och växa:

fröt skjuter skott,

knoppen blir blomma,

den mognande blomman

blir gagnande frukt.

Trött sov jag på sysslolös bädd i tron,

att slitet toge ett slut.

På morgonen, väcktes jag upp och fann

 att min trädgård stod full av blomstermirakler.

----Rabindranath Tagore---

Övers. A-B Andersson


                  Bakgrundsblomma är SPETSMÖSSA,(Tiarella cordifolia)

                                        som är en marktäckare.

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

2 juni 2009 10:50

Vackert! Här får du en av mig;)

Juni du strålande moder av blom
dig som vi längtat
äntligt du kom

solvarmt du väcker till liv var och en
kluckande böljor
vinden så len

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Fanny

Fanny

2 juni 2009 16:15

Heej, nej det var dags att ändra hårfärg igen, ska bli lite ljusare nu till sommaren.
Jag saknar dig med, våra samtal, och landet såklart, det är några utav de finaste minnena jag har när vi var där. Skulle göra vad som helst för att få vara där igen

Ja det var synd, men även han är mitt finaste minne och förhoppningsvis var det bra det som blev. Även om det är det värsta jag vart med om att förlora honom så får man se det positivt. som i allt annat.


Hoppas du mår super bra, och bättre än det.
Jätte många kramar från fanny

http://Fanuman.blogg.se

 
Fanny

Fanny

2 juni 2009 16:16

Hälsa Rolf från mig, och säg att han är den coolaste morfarn jag träffat;) Kram ( om jag inte skrev det så är det helt okej med mig )

http://fanuman.blogg.se

 
Linus Brodén

Linus Brodén

3 juni 2009 15:11

Tjena. Jag skickade ett mail till dig. Kolla det, om du inte fått det så hör av dig. kram Linus

http://www.wackstah.com

 
Ingen bild

Iris T

4 juni 2009 07:34

Vacker dikt!
Önskar er en fin helg i blomsterprakten. Förmodar att ni åker till Dal!?
Kram!
Iris

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

5 juni 2009 13:27

Kul att byta verser med varandra!
Fast jag förstår att Din vers är säkerligen alldeles egen, eller.
Härlig tid iaf.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till Fanny

maki till Fanny

5 juni 2009 13:32

Kul att byta stilen då och då!
Alla goda minnen stannar kvar, dom dåliga glömmer man, BRA VA!
Morfar gillar Dig med;spontat sa han: Alla goa tjejer försvinner.
Ska fixa lite mat, för att åka till landet.
Heikun Keikun och ha en skön helg.
Kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till Linus

maki till Linus

5 juni 2009 13:34

Moi!
Joodå, jag fick allt ditt mail. Har även svarat på den.
Vi håller kontakt
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till Iris

maki till Iris

5 juni 2009 13:36

Visst gör vi det Kära Iris!
Både att vi åker och at vi njuter!
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Linus Brodén

Linus Brodén

7 juni 2009 09:44

Bra! För jag har svarat igen!

Kram Linus

http://www.wackstah.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards