Fjällbruden Maki

Alla inlägg under november 2009

Av maki - 12 november 2009 09:19

Moi!

Olen nyt lähdössä......pian tapaamme toisemme ja annetaan isot halit. Eiks vaan?!

Kyllä asiat sitten järjestyy .

Niin kuin minulla tapana sanoa: HILJAA HYVÄ TULEE.

Heikun Keikunkram bollen  


Av maki - 12 november 2009 09:11


Klockan 12.20 stiger Finnair flygplan upp i luften........

Först till Helsinki sedan till Tampere.

Vädret är ungefär samma som här i Göteborg, enl. samtal med Bästa Moster igår kväll.

Vi hörs nästa vecka.

Ha det gott.

Heikun keikunsvarta katten  

Av maki - 9 november 2009 21:21




Äntligen fick jag färdig årets glögg till jäsning! Puuh!

Blir lagom färdig till julaftonen!  

Vanligtvis färdig till 1 december, enl. min tradition!

Vi har ju så många firande med kolleger och vänner.

Lucia, jul  och vinter kylan är alltid kul komma med sin lilla flaska med eget.

Under vinter tider är det kul att bjuda

på en liten ren eller tomtemugg med egen glögg!

kram


Av maki - 8 november 2009 18:27


Jag ska åka till Tampere i veckan.

Måste fixa lite med kläder, pengar och annat smått och gott inför flyget.

Bästa  Moster väntar på mig och tycker att det ska bli så skönt och roligt att jag kommer.

Nu är Hon så orolig att jag smittas av svininfluenssan, när jag kommer till Finland.

Helt i onödan, faktiskt!

  

På jobbet börjar vi vaccinera barn 3-5 år.

Så där blir det stressigt när vi ändå ska ha det vanliga verksamheten samtidigt.

Om jag inte hör av mig det närmaste tiden,,,,,,,,så är detta förklaringen, om Ni förstår.

Ha en god vecka och vad vänlig mot varandra!galen tupp  



Av maki - 6 november 2009 13:11


...........TERVETULOA Internetin ihanaan maailmaan!  

Pitkästä aikaan kirjoitan suomeksi, että anteeksi sana- kommeluksista.

Minkä takia rupeaan tähän hommaan, ihmetellään ehkä.

Syitä on monta.

Haluan pitää suomenkielen virkeänä;

koska asun täällä Ruotsissa ja elämäni on ainoastaan ruotsinkielistä.

Toinen syy on että minulla on serkku Perttelissä, joka vihdoinkin on saanut internetin.

Hän kyllä ymmärtää ruotsia, mutta on kiva välillä pitää tämä yhteys suomeksi!

Voin kirjoittaa lempi muistoja, runoja ja ajatuksia "omalla" kielelläni.

Tämä tästä tällä hetkellä.

Kuuntelen juuri Hanna Pakarista. Pidän hänen viimeisestä levystä. Myös Käraste (Rakkaani) on ihastunut kuuntelemaan Hannaa Spotify ohjelman kautta.

Mukava perjantai päivä!sauvakävely  

Frisk översttning till bilden ovan:Där går igen en "dement-stavare".
Fattar dom verkligen inte , hur dumma dom ser ut?.





Av maki - 4 november 2009 20:34


Först på svenska ........

Jag har en mysig Kusin ,

som äntligen fått internet.


Vanligtvis skriver hon brev

med frimärke 

som dimper ner i postlådan

4 ark typ en roman! 

Hon bor Pertteli i Finland ,

önskar snarast få 

åka till Henne igen!

Hälsning till Elise  kommer på finska

för hon vill ju läsa min blogg, YES!

två änglar    




Av maki - 2 november 2009 23:38



SÅ JÄTTE GLAD AV

ATT DET FINNS MINA FAVORITER

SOM HÖR AV SIG .

ÄVEN NÄR JAG HADE TÄNKT ATT SLUTA MED BLOGGEN!

GOD NATT OCH KRAM

kram bollen  

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards