Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Torsdag idag, hmmmm?

Av maki - 9 september 2010 14:58

Jag borde ha mycket att skriva om tanke på

mitt flängande hit och dit.

Men sidu, så blev det inte.

Inte ens årtsoppa!


Kort om allt;

 R åkte till Gbg .

ÖIS  spelar idag, han kunde inte låta bli  .


Nu ska jag gräva lite...............................forts. följer.

Klicka på bilderna .......

Värmland      har jag varit.......hos mina goa väninnor.

Vi såg årets besök på  


 Berättarladan  med Västanå teater.

Midsommarnattsdröm         


Förra året såg jag  Kalevala på svenska.

Precis så mustig  som Kalevala är. Musiken ,kläder      effekter  bl.a som fåglar   och stämmningen  allt stämde in .

Jag har ju läst Kalevala på finska  i skolan, ett måste på den tiden.

Rena rama realityserie.....man behöver inte veta mera om livet:=)


  Årets skörd tas hand om på S.Fjäll..........när jag packar väskan

till Göteborg.

Träffar mina surströmmings experter......på Rannebergen.

Margrita drink kom till tal.....det är många som älskar denna svala Teqiula drinken.  som  Ewa jag fick övernatta hos , tack snälla Du!

Nu önskar jag alla en trevlig kväll

och GOD NATT!

  




 
 
Ingen bild

Lena

10 september 2010 14:03

Låter som du har haft en underbar tid med att besöka nära och kära.
Idag har jag sprungit en liten runda, måste gå ner mina 10 kilo, som jag fick ´på köpet när jag hade mitt skov, har blivit av med 5 så nu är det bara resten kvar.
Vi har inte tagit in ljunghonungen ännu, ska ge bina några veckor till för att täcka sina kakor, när kakorna är täckta då vet man att honungen har rätt vattenhalt.Bi samhället är helt fantastiskt

maki

12 september 2010 10:40


Dumma skov!
Har svårt att se Dig 10 kg för mycket.
Minns hur vi joggade i Gbg och tog tom. Ada-milen, minns Du?
SÅ Du kommer klara galant av att gå ner Dina 5 kg. Jag hejar på Dig, Lena.
Du verkar nöjd med skörden och Dina snälla bin.
kram

 
Ingen bild

Iris T

12 september 2010 10:19

Det verkar som ett mysigt "flängande", Maki.
Fina bilder - fast det där med surströmming skulle INTE locka MIG!
Synd egentligen, för det lär ju vara såå gott.;-/
Ha D' bra!
önskar Iris

maki

12 september 2010 10:47

Värmland är vacker och kul i Gbg, fast det var väldigt skönt att komma "hem".
Nu har jag ätit strömming 6-gånger. Det blir faktiskt bättre för varje gång :=)
Men man kan absolut leva utan, inga problem,hahaaa.
Hur mår katterna?
Hälsa flocken
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 september 2010 17:52

Surströmming också! men sen blir det väl ett uppehåll fram till julskinkan?;-))
Funderar på att gå över till Teqiula...blandas med citron och prästkrage om jag fattat rätt?;-)
Hm, kanske finns det några kvar, såg blåklockor idag i skogsparken.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

12 september 2010 20:12

Hade välat äta räkor, men dom kostar alldeles för mycket.200-400 kr /kg.
Så det kanske blir paus till skinkan;-]]
Tequila med salt+citron har jag druckit,,,prästkrage? känner jag inte till.
kram

 
skogsfrua och ludde på dal

skogsfrua och ludde på dal

12 september 2010 20:56

Margarita -prästkrage;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

13 september 2010 10:20

Så klart, slantarna ramlade in när jag hade svarat till Dig;-%
Ha en bra dag.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards