Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Olycksdrabbad tar kaffepaus

Av maki - 11 augusti 2011 20:03

Ursäkta 

för att jag inte skriver några inlägg.

Skadad igen.

Säkert självförvållat.......

som alltid,

 minst en gång under sommaren .

Inte nog mitt skadade knä för några månader sedan,

har jag av kärlek skadat samma ben igen .

Två veckor sedan satt min Kära  och solade sig

på baden-baden  och jag tänkte ge kram  bakifrån.

Lutningen var fel och hela baden-baden

ramlade på mitt ben

från knät neråt hela vägen

 med ett skrapsår på smalbenet. ,

Vilket NU har orsakat  äckligt infektion

med illa luktande varhåla,

som doktorn inte kunde tåla

Nu går jag på stark (dyr) antibiotika

 + omläggningar X flera i veckan.

Blodtrycket var inte heller bra , sa doktor  Sofia!

Och tyckte att flera kontroller ska vi ta .

Maki sa : Nåjaa!.

 

Ha en bra vecka,,,,,,,,




 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

13 augusti 2011 18:48

Men herreena dåå! vad hon hittar på denna fjälla på Fjäll. Nu överger jag tankar på inköp av Badenbadenstolar. Satt just på tunet och gassade i de gamla plaststolarna från hedenhös som är sneda och vinda. Sa till RR: nästa sommar köper vi ...ja just det Baden baden, sprillans nya för de här ramlar snart isär. Hur gick det för kärasten som fick både käring och stol över sig? För högt blodtryck? Nu får du ta det lugnt vännen!! Ska jag komma och blåsa?

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

13 augusti 2011 21:04

Baden-baden inget fel på -ABSOLUT köp till nästa år! Toppen sköna och billiga på JYSK!
Hallåå Frun, undrar Du inte hur det gick med mig?
Det var ju JAG som fick Kärasten och stolen över mig.......eller är det skämt jag inte förastår?
Blåsa nej , hoppas antibiotikan hjälper istället.
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

13 augusti 2011 23:08

Hm, du har ju berättat vad som hände dig därför undrade jag lite skämtsamt om gubben höll, hehe.
Jasså du tror inte på skogsfruars medusiner, jag har inte sagt vad eller hur jag blåser;-) (Skämt men inget dåligt)
Ha det nu så gott det bara går!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

14 augusti 2011 09:13

Jag har ju sagt ,att jag ingen humor har,endast humör.
Gubben höll jag i armarna, så att inte han skulle slå sig, hahaaaa!
Tror visst på Dina konster och nu blev jag allt nyfiken på "vad" och "hur".Får väl skylla mig själv:=( tills nästa gång.

 
Ingen bild

Iris

14 augusti 2011 09:53

Gör ett nytt försök å se om min kommentar kommer fram DENNA GÅNG:
Visste inte att kärlek var sååå farlig!
Krya på dig, lilla Maki!

maki

16 augusti 2011 14:51

Tack snälla Du!
Har varit bortrest så Din kommentar blir läst först nu.Därför tror Du att den inte kommer fram. När Du skickar komm. kommer det en ruta där det står att jag måste godkänna den, eller hur.
Tyvärr är det så, iaf. för min del...ibland:=(
Nu åker vi till dagens omläggning,
Heikun keikun!
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

23 augusti 2011 10:09

Morrn da!
Nu blir röstandet enklare har fixat länkar på bloggen.
En härlig dag här i Mellerud, efter omständigheterna allt bra på Fjäll hoppas vi.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

25 augusti 2011 09:33

Här har jag missat en kommentar......
Vädret kan man inte klaga på IDAG iaf.
Omständigheterna är som dom är, inget att klaga på där heller
kram

 
Ingen bild

Iris

29 augusti 2011 23:26

Hejsan!
Va bra att det går att "snacka" med dig på din blogg igen. Och skönt att ni åker bort ibland och hittar på en massa roliga (och ibland farliga :o) saker. Hoppas verkligen att du mår bättre efter äventyret med hammocken. Kramar

maki

30 augusti 2011 14:26

Vi har våran utflykter jämna mellanrum.
Vi var i Läcköslott första gången, Skara. Sen har jag varit på teatern i Värmland, mycket trevligt.
Desto värre är att olyckan med baden-baden har givit mig en äckel-infektion. Går på andra kuren med antibiotika nu + oml. 2 x i veckan.
Men jag lever;=%
Kul att Du "hörde" av Dig, så tyst det har varit från Härryda.
Gick resan bra med släktningar?
kram

 
Ingen bild

Iris

30 augusti 2011 22:35

Hej igen! Stackars dig! Inget kul med infektioner. Hade för några år sen ett liiiitet sår som blev inflammerat. Jisses, vad det tog tid att läkas. Omläggningar + penicillin. Men vips - en dag var det läkt. Så blir det för dig också. SNART!
Resan gick faktiskt riktigt bra och alla kom bra överens trots en del språkförbistringar. ;)). Annars inte mycket nytt. DET REGNAR - ha ha - inget du blir förvånad över, misstänker jag. Är fö mycket nöjd med min lilla labradordam, och kattkillarna blir bara mysigare för varje dag som går. Krya-på-dig-kram

maki

31 augusti 2011 11:56

Moi!
Glömde gratulera Din son:GRTATTIS,hälsa från mig.
Språkförbristningar med släktningar?
Skönt att Ni trivs med varandra så bra,
fast Du har ju alltid haft bra hand om flocken, inget konstigt på den fronten.
Även G har hittat till rätta med ungdamen.
Regnet har varit dominerande denna månaden, fast just NU skiner solen.
Hoppas på en skön höst för oss alla!
kram
PS.tyvärr är vi rätt så dåliga med FB, men ibland säger R att Iris är ofta i kontakt med hundvännerna;=))
DS


bättre med guben åxå(anpassning)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards