Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Välkommen!

Av maki - 11 oktober 2011 22:15

(Förstora bilderna med klick)


Välkommen till Fjällbrudens höstskrud.



Trevlig vän besökte oss  och en till spännande vän satt



länge och  vilade på altan bordet!   


Jag har verkligen varit länge borta från bloggen.

Många resor till vänner och sen hem och jobba mellan  skurar, blåst och kyla!

Arvika resan  besökte jag min före detta kollega och såg på  den årliga uppsättningen i "Berättarladan"  Gösta Berlinings Sagor.. helt fantastisk afton . Tack till väninnan som passade upp mig, som vanligt! 


Göteborg  besökte jag 3 gånger : tandläkare 4  regniga dagar   och en  gång såg vi fotboll med barnen ÖIS vann 4-0 mot Sylva.


Melleruds besök 2 gånger hos  Skogsfrun. Vi tog tåget till Bokmässan i till Göteborg    och  denna

                          kvinna fanns överallt  

   Kultur afton i Åmål på "Strand Cafe" monolog med KG Malms "Murardrömmar"  musik av Dan Viktor Vi träffade även dottern i Åmål.


Till Bengtsfors har jag åkt  flera gånger i veckan under två månader pga. omläggningar i benet..

Sen har jag hunnit sticcka några "sotarmössor"   och  "halvvantar"

Husgaveln  är slipat och grundmålat    och  färdigt målat !

Cykelturer och stavgång     kastanjeplock till kransar      Spis och kyl  har vi installerat i köket.

Och ömtåliga blommor har jag tagit in, pelargonier som jag är rädd om  stjärnpelargonia   vackert lysande, som jag inte vet namnet på    och äggskalspelargonia tror jag visst.

Sista buketten tar jag in i vasen!

 


     


 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

13 oktober 2011 21:32

Jösses, man fick ju en chock! Så du har jobbat här! Mystisk manlig besökare och gräshoppan är suveränt fotade. Läckert stickat och märkvärdigt vacker Äggskalspelargon. Vissa vadmuskler imponerar också;-) Nu önskar vi er från Torpet en god natt, ses i mörrn, tack för idá!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

17 oktober 2011 19:10

Ja, ibland får man sig en ryck.
Gjorde detta före Mellerud -resa;-))
Vadmusklar,,,,,det får man av berömda cykelturer, vänta bara;-)
kram

 
Ingen bild

Therese

14 oktober 2011 20:53

Fina bilder Maki! Och vantarna, de randiga, MYCKET tjusiga! Härliga färger! Känner bara - vill ha :) Kram från Oliven och mig /T

maki

17 oktober 2011 19:14

Tack ,Söta Du!
Jag stickar gärna halv vantar ,för att bli av med baraha- begäret: Välja färg, själv.
Till Olivia åxå?
Farfar hälsar från Fjäll,
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

16 oktober 2011 08:16

Ursäkta att jag tjatar men jag HAR kommenterat här för flera dagar sen!?
Kram och hoppas apparaterna funkar;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

17 oktober 2011 19:18

Va, tjatar Du? Det har jag inte märkt.
Idag tog jag bort förbandet på benet, riktigt fint.
Måttbandet menar Du?
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

17 oktober 2011 20:06

nej de digitala;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

18 oktober 2011 00:41

jodå

 
Ingen bild

Lena

4 november 2011 14:02

Så fina vantar, mamma har stickat sådana halvvantar till mig, men med fingerstumpar, härlia att ha på när man är ute med Vilde eller när man ska köra bil. Jag har tyvärr inte själv tålamod nog för att sticka med 5 stickor, arbetet skulle hamna i papperskorgen eller hem till morsan
Kram Lena

maki

5 november 2011 15:11

Halv-vantar utan fingerstumpar går fort att sticka för en otålig :-))
5 stickor har jag inte heller använt förr. Dottern har ngt som heter magic loop från knit.pro.--man stickar strumpor med rundstickor.....kolla på nätet.
Du gör ju massa andra saker ist. så det är skönt att ha en mamma som stickar;=)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards