Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Önskar ER ALLA..........

Av maki - 21 december 2011 13:41


VARM


 


VIT

  

LEKFULL

  

FRIDFULL

 


LAGOM MÄTTANDE


    


VILOSAM

  

 

JUL



  

 



 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

21 december 2011 16:33

Detsamma min vän och tack för vackert julkort!
Nu är maggen här redo för nya äventyr, kålpuddingen får jag nog kasta bort men ser fram emot kålrotslådan;-)
Kanske går jag och kollar på Stig-Helmer någon av dagarna annars är det vanliga rutiner som gäller på torpet.
Kram på er på fjället!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

25 december 2011 15:40

Hoppas Du har kunnat äta kålrotslådan.
Årets låda blev verkligen lyckad hos oss .
Idag ska vi fira juldag med skinka , jansson och låda.
Rutiner ska inte ändras för mycket.....så man hittar sig ;=D
kram på ER på Torpet!

 
Ingen bild

Eleonor

21 december 2011 16:46

Tack detsamma!!

Vi ringer när vi kommer till Dalsland igen!

Kram Eleonor o Teija!

maki

25 december 2011 15:41

Tack!
Jag hoppas att Ni kommer snart!
Rolf hälsar...................
kram

 
Ingen bild

Marcus Brederfält

21 december 2011 19:09

God Jul till min kära gamla dagispedagog och till fritidsledaren Rolf :)
Åren går fort.
Ha en jättebra jul och ett riktigt Gott Nytt år!

maki

25 december 2011 15:47

Hej Marcus!
Hoppas DIN jul har varit bra.
Hur har Du firat Din jul? med pappa på Sirius;-)kanske eller är Du själv?
Vi är i Götet hos Chrille med familjen.
Slipper laga mat å stå i. SKÖNT!
NU är vi hemma på landet å ska basta.....
kram från oss "gamla" på S.Fjäll

 
Ingen bild

Marcus Brederfält

28 december 2011 19:31

Hej igen!
Min Jul var helt OK, jobbade hela Julen så det blev inget umgänge med Pappa på Sirius ;) Men han bor kvar.
Familjen var samlade hemma hos min syster som bor utanför Landvetter.
Hoppas ni hade en bra Jul och ni får ha ett riktigt Gott Nytt år!

maki

30 december 2011 10:20

Då undrar jag omedelbart, vad jobbar Du med?
Hälsa till pappa på Sirius.
Visste inte att Du hade syster,.
Vår jul firades hos sonen med "hela" familjen ;-))
Nyår är vi hemma på landet,med promenad,sauna och nyårspizza, enl.trad
Dottern kommer.
Önskar till Dig ett Gott Nytt 2012 och ta hand om Dig,Marcus.
Vi kan maila ,om Du vill!
kram

 
Ingen bild

Iris

31 december 2011 00:24

GOTT NYTT ÅR!

önskar
Iris + Gert
samt hunden och katterna

maki

31 december 2011 21:37

Tack det samma från Rolf,Joanna och maki!
Så klart ska vi träffas nästa år.
kram

 
Ingen bild

Marcus Brederfält

5 januari 2012 20:06

Jag jobbar med IT och Datakommunikation kan man säga, är på en skiftlista så en hel del obekväma arbetstider förekommer.
Ska hälsa honom! Låter skönt, hoppas ni hade ett bra Nyår :)
Ja visst kan vi mejla, min mejladress är: marcus.brederfalt@gmail.com skicka iväg ett mejl där så jag får er adress :)
Kram!

maki

7 januari 2012 15:49

Hoppsan, då tjänar man bra med pengar, eller?
Då gör det inte så mycket med obekväma tider.
Trevligt att det går bra för Dig.
Kör Du bil?
Jag ska omedelbart skriva mail till Dig, så klart.
Snart ska vi basta och som det snöar nu, kan man kanske svalka av sig i snön.
Heikun keikun
kram

 
Ingen bild

Iris

5 januari 2012 21:18

Ja, för tusen bövlar! Det måste vi få till. När ni är i Götet nästa gång kan ni väl bara kika in och "beundra" våra söta katter och klappa vår nya hund! Kramar

maki

7 januari 2012 15:41

God fortsättning!
Har helgen varit bra hos Er?
Visst måste vi få ihop det!
Jag är nyfiken på Din nya flock:-)
Just nu snöar det , jag kanske kan fixa en snöängel efter sauna idag;-)
Ha en god afton
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards