Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Ta en banan, eller två

Av maki - 8 november 2012 00:00


 

Det var en GUL banan som gick i öken .

 

Plötsligt  hoppar upp en GRÖN banan

 


fram bakom en palm

 

 

och säger BUUUUU

 

FAN ........

 

säger GULA bananen

 

va Du är OMOGEN!

 

 

Hela dagen!

 
 
sinikka

sinikka

8 november 2012 09:04

Ha ha haaaaaaaaaaaaa..... =)
Vi har -10 nu på morgonen.

Nyt se sitten talvi varmasti tulee.
halia halia...sinikka

http://sinikkas-stickning.bloggplatsen.se

maki

8 november 2012 13:12

Här har vi + 8 ingen regn för närvarande.


Missäs paikassa asut kun niin kylmää on?'
Haluisin tietää Sinusta enempi. Miten elät jnp.

Halit ja mukavat olot vaikka kylmää on.
m a k i

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

8 november 2012 18:46

Apropå bananer -kul att Obama vann. Ett moget val av de annars så barnsliga jänkarna;-)
Ska du kasta loss från torvan snart och fara till M metropolen?

Kram från en rödgrön :-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

8 november 2012 20:20

Våra tankar möts. Sa precis igår till Rolf: Det var länge sedan jag träffade Frun.
val resultatet glädje mig med. Fast det varit mycket prat om hur dålig han har varit och ändå skulle det bli ännu sämre med den andre osv. Jänkarna är konstigt folk.
Få tänka när det passar med en Metropolen resa,,,,,
Ha en god kväll
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 november 2012 09:42

Vi roade oss med dessa ramsor när jag var barn i forntiden;-)
Retas var roligt och inte illa menat.

Vet du vad jag tänker?
Att din näsa blänker.

Vet du vad jag tror?
Att du är grisens bror.

Vet du vad jag vet?
Att jag är en profet.

Tänk nu inte för länge :-) kram

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

9 november 2012 16:23

Lärde mig dessa ramsor i Sverige och några till.
Även på finska minns jag några när man ska doppa sig och i samband med andra bestyr.
Låt hästen tänka, den har stort huvud;-))
FÅ SE med lång resan till Metropolitan.
Kalas på Götet kommande .......
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 november 2012 18:00

Herregud har dom inte fyllt färdigt snart!;-) så vi får fylla -tankarna menar jag;-))

ramsor...om någon frågade VA? och man inte ville svara kunde man rimma:
Vatten finns i sjön, drick får du dö´n.
Det var ju hemskt! ;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

9 november 2012 21:46

Eller hur!
kram

 
Joanna Paraïso

Joanna Paraïso

12 november 2012 11:27

Ha. Ha. Ha. Riktigt rolig faktiskt ;)

http://www.smoothie.se

maki

17 november 2012 21:49

Ha,ha,ha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards