Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Första advent!

Av maki - 1 december 2012 11:34

 

Vi här på Fjäll har egentligen inga jul traditioner,

eftersom vår familj firade advent och jul i Göteborg

sedan 1971

 

 

Fjällbruden ska nog skapa lite jul stämning

för oss två gamlingar,hihi!

 

UT I SKOGEN

plocka lite lingonris!

 

Fjällbruden arrangerar  lite fint

 

för att fira

FÖRSTA ADVENT I MORGON!


    

Idag har vi -10  och lätt snöfall.

GOD NATT!

 

 



 
 
Doris

Doris

2 december 2012 14:47

Hejsan!
Tack för titten, bestämde mig för att titta in meddetsamma så att det inte skulle glömmas, har ju såå mycket jag bestämt att göra i dag ;-).Är just nu så nyvaken efter nattpasset att jag knappast ser tangenterna ;-). Får jag lov att lägga till dig på min blogglista över vänner så att jag kommer ihåg dig på mina bloggrundor ? Och har du FB säger du, du kan hitta mig under mitt namn; Doris Adamsdóttir om du vill.
Det ser så juligt och mysigt ut på din bild, nu ska jag ila vidare och tittar in igen senare för att se vad du har hittat på sedan sist, som ju var fööör länge sedan.
Ha en skön Advent !

http://farmordoris.wordpress.com

maki

2 december 2012 15:36

Så klart Du får länka mig.....nästan besviken att Du inte gjort det förut:-%
Jag vet att Du har mycket att göra.....
När man jobbar och tar hand om det vardagliga OCH vill göra sitt eget, det är många kvinnor som "kämpar" även i dagens läge.
Det är svårt med jämlikheten.
Man får nog PRATA med varandra ,mycket och ofta!

FB har maken,,,,jag ska allt hitta Dig.....Jag gillar inte FB, vet Du. Hade den förut------
Ha en lagom natt!
kram maki

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

14 december 2012 18:49

Hejkum keikum! Har missat detta med blommande lingonris och annat pyssel. Fint!! Traditionerna tar ni väl med er och nya kanske kommer till;-) Jul på landet är det något visst med, där bor ju TOMTARNA! (och skogsfrua t.ex ;-))

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

14 december 2012 20:16

Ja visst tomtarna finns här!
Min sköna skogstomt är alltid så flitig och företagsam.
Granen står i väntan på att komma in på altanen.
Traditioner finns som fräsas med nytt!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards