Fjällbruden Maki

Alla inlägg under juli 2008

Av maki - 31 juli 2008 21:18

........när man lägger sig på iskuber storlek xxx extra L!

GOD NATT!

Av maki - 31 juli 2008 09:38


Jag är en riktig halloman.

Buskarna vällde av stora , maskfria och sååå goda hallon!

Blockade några liter till för att äta direkt. Några burkar sylt och frysta till vintern. Då får jag uppleva och minnas sommaren som varit.

Hittade på min jordspråk:

Människan är till för hallonen och

hallonen är till för människan.

Björn Berglund-Hallonmänniskan

På finska säger vi:

Vadelma on kesän hedelmä!

Hallon är sommarens frukt.

Jag fick en till halloman som sällskap  i buskarna. Hon plockade verkligen dom rödaste och finaste bären.

Av maki - 30 juli 2008 16:10


 .........i kväll. Alla ÖIS:are väntar på mirakel med honom.

Det får vi se, han är ju från början ÖIS:are, men det är ju ändå hela laget som ska prestera resultat.


Ibland blir jag så trött på det mirakel-resultat snacket.

Lyssnade på friidrott från Karlstad: Det handlade bara om besvikelse för att inte Kluft och Holm vann och varför nu detta. Åinevåine.....men sluta med det........Dessa tävlingar före OS är ju som träning för att ev. nå bra platser i Kina.  


Nu har damen här fått det  klippt. Nej, inte gräset , mössen har ätit slangen från tändstift på klipparen. Jag menar håret , hon är riktigt snygg, tycker hon själv!

Ha en god kväll och drick vatten.

PS. Tyvärr var alla biljetter till matchen redan sålda! Det blev snabb vändning hem med pizza. Gus (barnbarn 2) ville följa med. PUBLIK siffran blev 4060.

Av maki - 29 juli 2008 08:56


 Jag mår bra, inget fel på mig!


Damen här Hon finns där inne i stenbiten!





Hon har det jätte skönt och svalt i värmen............................................


..................................

Statyn är jätte häftig, ska ni veta!


Sista bilden från kameran laddar jag ner nu!


Av maki - 24 juli 2008 13:54


.............Sova ska man.......när jag jobbat 10 timmar.

Det gör inte jag . Tänker mycket om allt och ingenting, tyvärr.

Kanske ska jag skaffa en trevlig terapeut (snygg åxå) som löser upp mina tankar och coutchar mig.

Jag har ju egentligen bra självkänsla, vad jag vet.

Någon har sagt att: SJÄLVKÄNSLA är färskvara.

Kvinnan i statyn .......  har blivit sur pga av bäst före datum ( 1/1 2008)  ..........OCH.......


GÖMMER SIG HÄR....................................


För återhämtning......snarast möjligt, YES!

Åker til landet med Kärasten, tidigt på fredagsmorgon!


 



Av maki - 23 juli 2008 15:50

FIKA PAUSEN ÄR ÖVER FÖR 2 NÄTTER.

Nu har jag återvänt från landet, för att jobba två nätter.

Sen följer jag med Kärasten över helgen igen. Meningen är sedan att han ska ha semester ca 2 veckor.......

Jag ska jobba och pendla.

Skogsfrun: Vi fick ju en liten prat stund på dagen efter Sara-dagen!

                  Asfalten blommar här.........

Hannele:    Absolut inget fult, Hade gärna haft min med mig till stugan. Det

                   får bli nästa projekt!

Ruth:          Maki är inte ngn djurpinare, men vädret har varit så varm,

                   hon trivdes där.Heta solen Sen har jag

                   folk som hälsar på varje dag, hihiii!

Gittan:        Vet inte äns vad feed är, tell me!

Yvonne:      Ledsen att Du fått göra sådant besvär. I tidigare inlägg har jag

                   (tror jag) beskrivit, mina dåliga möjligheter att använda data.

                   Sen slog ju åskan nere på vår by, då kunde jag inte låna deras.

                   Tog ju flera dagar innnan felet rättades.

    


Av maki - 8 juli 2008 20:02


 ......jag tänker absolut inte att sluta att blogga, absolut inte.

Mina möjligheter till datan är ju minimalt under sommar månader, det är det som det är!

Ska ni veta en sak......data abstinensen försvinner så smått .

Nu är det andra saker som betyder mera,,,,,,inget illa menat.....

Ha det gott med fåren i statyn...................................

Av maki - 5 juli 2008 12:48


...att hälsa på min blogg!

IRIS....din kommentar har kommit in..... jag hade bara inte godkännt det , hihiii.

Värmen suger.

Slipper klippa gräset,

badar ofta, paddlar ofta och njuter mycket!

Som Jesper i morse sa, NJUT!

Stressa inte!

Ha det gott!

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards