Fjällbruden Maki

Alla inlägg under september 2010

Av maki - 30 september 2010 15:08



    Krassen frös i natt och

Grodan vill komma in    det kan jag förstå.


Det kom ett kort!      

Från Värmlands väninnan jag besökte för en månad sedan.

Maria Westerberg är konstnären , som Du kan läsa om här. Helt underbara bilder och text.  

   Mellan allt slipande och grävande, får jag lust att baka. Härlig sysselsättning,,,,   Snart ska det dofta gott.

Känner Ni?           

Kvällens middag  bli grekisk sallad med nybakad bröd och ett glas vin.

                                                  


     

Tackar för mig, ha en god kväll!

    



Av maki - 27 september 2010 16:19

 Det blev fel bild igår ................

Krassen med nattens regndroppar 26/9.    Alla bilder klickbara,alltid.       Igår tvingade vi oss ut på en promenad,,,,,

väldigt skönt tills det

högg till i höften, rejält.   Blyger undrar om det möjligtvis

kan vara det gamla slämsäcksinflammation,

som blir påmint från tidigare åren.

Nåjaa, varje steg högg till och smärtan blev olidligt.

Kom hem och blev ganska så grinig.    

Fjärilen jag kunde jaga i augusti,tänk om jag aldrig mera kan ,bort med tanken.

Så skönt att ha R hemma så jag fick vila mig.  

   Efter natten vaknade vi till en kylig härlig solsken.

Höften kändes så jag tar det lungt, plockade lite blommor i vasen.

R jobbar och spikar  vedboan     ......perfekt.

Jag satte faktiskt tvätten igång, perfekt att torka.

Bakade äpplepaj   

Denna utsikten ser jag under tiden.... från köket. 

Plockade      äpplen, dom stackarna som var kvar.

Fåglarna, rådjuren och undrar

om inte även älgen har hälsat på i natt.

Resten blir kvar till fåglarna,var så goda.

Nu tänker jag laga lite grönsakssoppa......plocka in tvätten,sen är det ju kvällen  med kaffe och äpplepaj.

Heikun Keikun tänk så mycket det blev ,fast det smärtar.......

Ha det gott, va rädd om er och varandra.

   Käppen har varit bra stöd, tack mamma!

kram


Av maki - 23 september 2010 13:40

Hästmannen manifestation 26 september....

Läs Skogsfruns inlägg om detta.

Jag kunde inte kopiera texten, så ni  får hälsa på henne ist.

Ha en bra dag!

kram

  


Av maki - 21 september 2010 13:18


Två maskiner tvätt idag, hänger ute på tork!

Tack för kommentarer idag,

svarar ............här  och nu.

Sen får man ju följa utvecklingen med "samarbetet"

mellan partierna. Då kan det nog "blåsa".

Jag tänker inte diskutera om valet mera en så här.

Vi har ältat hemma och lyssnat på debatterna

och resultatet blev som det blev.

Fast det hade varit häftigt med MP minister ;

tanke på partiets placering 7,3% ,hihiiii!

Är jag naiv,?,,,,jo, men fullt möjligt dröm.


Jag har varit och filmat i Trollywood.....

Kända stjärnor på DAL!


  






Av maki - 19 september 2010 12:14

 Det enda som gäller idag är valet 2010.

Rödgröna    eller    alliansen   det är frågan.

Jag hejar på rödgröna så klart.


På eftermiddag åker jag till Holms

och får igång lite tjejsnack. Härligt!


Jag önskar alla en bra dag

OCH Snälla, glöm nu inte att rösta!

   Kram

Av maki - 16 september 2010 20:03


 

Bilden lånat av Peter Gederhage. 

 Vem eller vilka blir störda av denna enklahästmannen?

Som sköter sin gård,sina marker och sina hästar sen

hur många år som helst.

Sig själv är han lite slarvig med.

Men nu ska man ta bort hans hästar "Flickera "

pga dålig skötsel.

Klicka på HÄSTMANNEN  och få

filmarens hemsida bilder.

Sen har vi ju fått se SVT- dokumentär Hästmannen

flera gånger.

Vem besvärar denna mannen?

Jag bara undrar.

Kram




Av maki - 15 september 2010 22:14




 att säga

GOD NATT och SOV  SÅ GOTT

  

Av maki - 13 september 2010 10:21

Så klart måste alla rösta.

Det ska vi göra idag på

Steneby=Dals Långeds bibliotek.

En titt på  konsthallen och Galleri Olika 

och sedan ta en fika.

  

Hoppas på lite värme för att vara

på trädgården och fortsätta gräva.

  

Igår fick jag besök av en väldigt go väninna.

Margareta på Tjörn.

Hon stannade halv timme och gjorde mig så glad.


  

Ha en bra dag!

kram





PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards