Fjällbruden Maki

Alla inlägg under april 2009

Av maki - 30 april 2009 00:00


 PÅ finska:  HAUSKAA VAPPUA=Trevlig Valborg!

Med  drickat = SIMA , kakor=TIPPALEIVÄT och  VIPPOR!

I GÖTEBORG  firar man aftonen med kortegen och 1 MAJ med demonstrationer för ALLA ARBETARE!

PS: Jag läser  " för ett år sedan" . KUL, för mig, fast stämmer även idag.


Ha det gÔtt,

gott folk!


                                                

Av maki - 23 april 2009 20:58



....tagit av vinterpälsen med att badat

    i 15 gradigt.......och ny Maki på presentation,,,,,

men fortsätter med bloggpausen.

Är det OK?

Ha det gott med våren.

Ta det lungt med solen, bara njut men ligg inte under den för länge!


    Vår kram!


Tuben med Tina Turner

och hästar

"Simply the Best"


I JUST LOVE TINA!

Hon ger mig såna krafter.

................

Av maki - 14 april 2009 19:59


.....PAUSEN.


Blåsippan  på bordet i glaset står

blockade dom  på Dal  igår.

Önskar ER Alla en härlig vår!

Av maki - 7 april 2009 18:50



 Påsken för mig har ju alltid varit speciellt!

ÅR 2009 blir ännu mera speciell: Kärasten och jag ska mysa ensamma i stugan!


Har det gott, allesamman!


8/4

Ni får lyssna på en variation av

GULLEFJUN



Av maki - 3 april 2009 10:55


Som jag tidigare sagt:

Tänka tankar tar tid,

därför ligger jag lågt,

tar en paus kreativ,

eftersom jag inte

kan vänta mig någon,

ska blåsa i mig energi,

få nya krafter att ta vid,

gör jag det själv!

==m a k i ==


 2/4 får Ni lyssna: Andrea Bocelli, Nessun Dorma, Puccinis "Turandot" karakoe+ eng.övers Sjung med denna klassiker!

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards