Fjällbruden Maki

Alla inlägg under juli 2013

Av maki - 31 juli 2013 22:44

 

Jag har under en vecka tagit hand om

Katterna Wincent,Festis,Selma och Gösta. 

Kanin  herr Morot.

Marshvin: Smulan.

TRE akvarier ........

TRE växthus med tomat-gurk-chili etc. plantor.

Hoppas verkligen att allt har varit till belåtenhet.




 






Av maki - 22 juli 2013 22:52

 


Så heter filmen som vi åkte till Bengtsfors att titta på.

Varmt hela långa dagen ........med bad och inte mycket annat.....

Nu ska ni klicka HÄR för att se vad filmen handlar om.....

Lite dåligt uppladdning men man kan ändå läsa vad filmen handlar om......

Hoppas jag.

Sevärd film.....från Göteborg........

HA det gött, lingon blött.

kram

Av maki - 20 juli 2013 11:00

Veckan har varit intensiv, måste jag säga.......

Till vår glädje kom alla båda barnen och alla

barnbarn utom den minsta.


Dagarna var varma och sköna. Vi levde ute i stort sett hela tiden.

Sedvanliga grillningen som Sonens matlagnings dag.  

Äldsta barnbarnet med lilla syster  inte så liten längre. 

 Mor och dotter slappar

Sonen   med Olivia på väg över åkern att bada.    

Grillningen är slut. Alla mätta och nöjda.  


Det blev spel, luftgevär skjutning på tavla, badminton, bad,fiskturer till sjön med eka. 

Promenader och paddling till Baldersnäs........  Träffade sällskapliga  höns och tuppar   på Ströms Hörna    Vilka bakverk.........


  Häng gungan användes flitigt!  Tack ,Dotter att Du lämnade den kvar till vår njutning.     

 

Fantastiskt och roligt att 9 personer samsas så väl.

Vi delade matlagningen parvis. Kul med lite olika rätter......

Jag älskar min "stora " familj.

Nästa år följer nog farmors lyckorus med !   

Dags att vinka av.......... 

 


SES snart igen, hoppas jag......om inte annat

så åker vi till Götet för att titta på damfotboll!






Av maki - 6 juli 2013 21:26

Ibland undrar jag vem reklamen riktar till!

    

JAG KAN..........

 


 och  med följande 

 


 

Ska jag slå till?

 

Vad tycker NI?

 

Visst är livet roligt !

 

Ha det gótt!

 

kram






Av maki - 2 juli 2013 13:39


1/7 är Somalias nationaldag

Sedan 1991 saknar Somalia  centralregering.

Av en befolkning på 10 miljoner,

är nära 1,5 miljoner flyktingar i sitt eget land!

I Sverige finns 30 000 somalier,

den största etniska gruppen från Afrika. 

 

         

Ha en bra dag!  

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards