Fjällbruden Maki

Alla inlägg under december 2013

Av maki - 31 december 2013 17:12

Nyårsbastun är avklarat!

Helt underbart, TACK till R!

Vi hade en kvast från frysen för doftens skull!

Nu blir det traditionella NYÅRSPZZA

och senare på kvällen APELSSINRIS som R har gjort!

Hyacinterna doftar gott från Kära Väninnan på Fjäll,TACK!

    OCH även mina egna....  

 

Julstämning på ALTAN

OCH

härlig julfirande hos Sonen!

 

Nu önskar jag alla 

 

lite vinterstämning vi hade förra året

OCH

 

GOTT NYTT ÅR !

KRAM


Av maki - 14 december 2013 19:01

                                                              Luciadagen ser ut att bli något solig!                                                  

Steg upp klockan halv sju för att titta på barnen

som lussade i buren och sjöng så rart

 "MUSIKHJÄLPEN" i Göteborg.

Kokade kaffe och tog fram dom  saffransbullarna

 

jag bakat dagen innan.

Vi njöt av morgonstunden ännu så länge i mörkret,

lyssnade på vackra röster i tv..

Endast levande ljus gav oss stämning.

Senare på dagen  ytterligare bulldags med glöggen.

 

Så här ser det ut hos idag

 efter 20 cm snöstorm.

 

Julkorten är skickade.

 


Ha en trevlig helg. 

Av maki - 9 december 2013 23:00

 

 

Vi är hemma igen!

Ingen bastu, alldeles för mycket blåst.

TVÅ DAGAR, ännu mera snö!

Snö har vi nu  ca 20 cm.

Vi har skottat i tre dagar.

Först idag tog vi bastun,

HELT underbart!

Ha en skön vecka!

KRAM

   

Av maki - 1 december 2013 13:26

 

Vi vilar oss fra vardagens slit.

Jag hoppas att alla har det bra och

att GLÖGGEN blir god.

Jag ska buteljera min i slutet av veckan.....

Trevlig advent och stressa lagom.

kramSpansk juldekoration i sandstranden  

FELIZ  NAVINAD!

kram

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards