Fjällbruden Maki

Alla inlägg under oktober 2011

Av maki - 30 oktober 2011 15:30

(förstora bilder med klick)


Undrade  vart min sköna ,kloka groda  hade tagit vägen?

Jag hade ju knäppt bild på honom med knölarna  ....... sen hade jag lite strul

hitta en vinterplats till honom.

Ska han sitta och fundera  

på altanen med pelargon  eller   bredvid mama Dahomey   eller  kanske bland övervintrande växter.  Plötsligt försvann grodan . Pga. mitt velande? 


Vi hinner ju inte leta honom NU.

Vi var ju på väg till Götet

 

till Dotters   kalas på  "Nya Jazzå" båten S/SMarieholm.

 

Vi hade mysigt :

Träffade trevliga människor.

Lyssnade på  musikdirektör Bengtssons stenkakor,

dansade några takter till.

Åt och drack gott.

Framför allt träffade vi

Dotter och Gus.

TACK!

   


När vi kommer hem sitter en GRODA på altanen  med drömmande blick.   

Han var knappt talbar, endast  saligt mumlande  som: dammen,makaroner Skogsfrun , Sesam street?

Då mindes jag:

Skogsfrun skulle ha grodpartaj vid  dammen

SÅ KLART!

KVACK_KVACK








  




Av maki - 21 oktober 2011 17:12


Stavgång  ....

kommer hem i mellan

annars blir det långt.

Lagar mat,

äter

och

 stickar halv-vantar

Äpplepaj med vaniljsås

smakar bra

mellan  stickat

och stavgång

 när hösten är  lång.

 






Av maki - 11 oktober 2011 22:15

(Förstora bilderna med klick)


Välkommen till Fjällbrudens höstskrud.



Trevlig vän besökte oss  och en till spännande vän satt



länge och  vilade på altan bordet!   


Jag har verkligen varit länge borta från bloggen.

Många resor till vänner och sen hem och jobba mellan  skurar, blåst och kyla!

Arvika resan  besökte jag min före detta kollega och såg på  den årliga uppsättningen i "Berättarladan"  Gösta Berlinings Sagor.. helt fantastisk afton . Tack till väninnan som passade upp mig, som vanligt! 


Göteborg  besökte jag 3 gånger : tandläkare 4  regniga dagar   och en  gång såg vi fotboll med barnen ÖIS vann 4-0 mot Sylva.


Melleruds besök 2 gånger hos  Skogsfrun. Vi tog tåget till Bokmässan i till Göteborg    och  denna

                          kvinna fanns överallt  

   Kultur afton i Åmål på "Strand Cafe" monolog med KG Malms "Murardrömmar"  musik av Dan Viktor Vi träffade även dottern i Åmål.


Till Bengtsfors har jag åkt  flera gånger i veckan under två månader pga. omläggningar i benet..

Sen har jag hunnit sticcka några "sotarmössor"   och  "halvvantar"

Husgaveln  är slipat och grundmålat    och  färdigt målat !

Cykelturer och stavgång     kastanjeplock till kransar      Spis och kyl  har vi installerat i köket.

Och ömtåliga blommor har jag tagit in, pelargonier som jag är rädd om  stjärnpelargonia   vackert lysande, som jag inte vet namnet på    och äggskalspelargonia tror jag visst.

Sista buketten tar jag in i vasen!

 


     


Av maki - 8 oktober 2011 22:00

Isoleringar av altanen, målat sista delar av huset  mellan regn skurar och omläggningar av såret  (inte är bra ännu)  och när  annat tjafs är klart.....

då är jag tillbaks i   bloggvärlden, tills dess ....

HA DET  GÖTT     



PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards