Fjällbruden Maki

Alla inlägg under april 2010

Av maki - 17 april 2010 22:18


  

Faktiskt inte.

Vill inte just nu.

KRYDDSKÅPET  blev rent

idag här på landet.

Kollade bäst före  och

satte ihop skåpet från Gbg.

Thats it

and

have a nice ivning.......

God natt och kram

  






Av maki - 16 april 2010 22:25


..................slutar med kort meddelande.

Vaknar kloackan 6.20

för att hinna till

TANDLÄKARE KLOCKAN 8.20

Sen åkte vi till KARLSTAD.





Köpte gödsel, lecakulor,

burkar,skjortor och skor.

Hemma igen

laga middag

kasseler,potais  med pepparrotssås.

Fotboll,diska

med mera

sen ta det lungt,

och fundera

att så mycket vi hann

spendera

tid

utan större förluster

orkar inte mera

säger

Tack för mig och god natt.


  


PUSS OCH KRAM






Av maki - 14 april 2010 23:19

 = leskenlehti


Lakkaa katumasta eilistä,

kieltäydy pelkäämästä huomista

ja elä kaikessa rauhassa tätä päivää.
Heitä pois turhat murheet.


Lev i nuet!


MOI!

Av maki - 14 april 2010 10:55

Kun mummot kuolevat

heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää

ja joistakin mummoista tulee puita

ja he humisevat lastenlastensa yllä,

suojaavat heitä sateelta ja tuulelta

ja levittävät talvella oksansa

lumimajaksi heidän ylleen.

Mutta sitä ennen he ovat intohimoisia.

---EEVA KILPI---

Av maki - 12 april 2010 20:19

 Påsken gick lungt med Sonen  och Olivia.

   Med promanader i härligt väder.

Men tyvärr ,går tiden fort när man har roligt.


Kärasten och jag tar promenad varje dag.    Kärasten älskar sol. Mycket is kvar på våran sjö. Min badplats gick inte komma fram,,,,,

Snödroppar och        myrstackar får liv. Det bara kryllar av liv.

   

Sen händer att vi åker ut till stora staden och ser att fåglarna där bor väldigt flott .                  


Idag har jag cyklat till min KÖPING! 

Jag vill gärna varierea min motion: promenad,cykla, lyfta skrot, kratta ,gräva, bära, jogga och SKRATTA!

Kram och vi hörs

This is my life!

                                                



  Ha det!



                                        

Av maki - 8 april 2010 09:40

Torsdagar och måndagar gör vi utflykt till Nolängens sopstation!

Hahaaa-hahaaa.

Våran flytt har orsakat  att vi måste äntligen slänga gamla möbel och dyl. från sommarstuge tiden. Typ ärvda bord ,stolar, sängkläder och mycket annat.

Som inte gå att ge bort till behövande eller elda upp.

Vi trodde att vi skullefå plats med allt men där fick vi tjhii;-{ 

  

Allt står på vår fina altan och där vill vi snart sitta och njuta av sjöutsikten och vårens ankomst.


Meningen var att skriva helt annan inlägg .  

Om alla fåglar vi har i närheten och utanför knutarna.

Det får bli en annan dag isf.

Nu måste vi åka.

Hejdå



                                                 

Av maki - 7 april 2010 09:01

Jag fick ju anlita min dataguru från Holms till slut.

Hon hade redan tidigt på morgonen fixat min toppbild med blåsippor.

Visst är den fin!

   

Så nu måste jag ta reda på VAR sparar jag den färdiga bilden med texten

 som JAG har arbetat färdig.

Tack Skogsfrun!

Ha en trevlig dag !

  



Av maki - 6 april 2010 14:18


Jag kämpar så hjärnan brinner.

Har en sådan fin TOPPBILD som jag skrivit text på.

Vad händer , säger bara hjärnsläpp!


  



Snart tänker jag skicka bilden till Skogsfrun, hon brukar fixa till det.

  

Men den (= han med horn) som ger sig.


Jag undrar om jag sparar bilden på fel ställe ,

att det är därför texten vill inte följa med.


Vad jag saknar här på bloggplatsen , är just instruktioner om hur man lägger in olika saker. Från början alltså.

  



Nå jaa, få se vad jag ska göra ;-{


KRAM


  


PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards