Fjällbruden Maki

Alla inlägg under augusti 2011

Av maki - 24 augusti 2011 18:01


......... blir det bio  i Bengtsfors med korv och mos.

Filmen har fått sååå dåligt kritigt. .och  heter Jag saknar Dig

Vi blir ju så nyfkna på .........dåligt eller dåligt?

Nu åker vi......

Ha det...........................


Jag recenserar följande

Sevärd film med ungdomar som agerar i  en mycket känslosam ämne.

Några höjd punkter ,tyvärr inte tillräckligt övertygande för att få mig igång (lipsill)  Mogen och bra slut.

PS

Mio,min Mio fick mig  leva in i filmen en gång i tiden.

Kram




Av maki - 11 augusti 2011 20:03

Ursäkta 

för att jag inte skriver några inlägg.

Skadad igen.

Säkert självförvållat.......

som alltid,

 minst en gång under sommaren .

Inte nog mitt skadade knä för några månader sedan,

har jag av kärlek skadat samma ben igen .

Två veckor sedan satt min Kära  och solade sig

på baden-baden  och jag tänkte ge kram  bakifrån.

Lutningen var fel och hela baden-baden

ramlade på mitt ben

från knät neråt hela vägen

 med ett skrapsår på smalbenet. ,

Vilket NU har orsakat  äckligt infektion

med illa luktande varhåla,

som doktorn inte kunde tåla

Nu går jag på stark (dyr) antibiotika

 + omläggningar X flera i veckan.

Blodtrycket var inte heller bra , sa doktor  Sofia!

Och tyckte att flera kontroller ska vi ta .

Maki sa : Nåjaa!.

 

Ha en bra vecka,,,,,,,,




Av maki - 6 augusti 2011 23:28

Av maki - 1 augusti 2011 22:18

..........och åjar

för dessa FÅ fjuttiga varma dagar vi haft ,

och som vi kanske får

efter allt regnande  i JULI,

det finns dom som har det värre;

glöm inte det!

(förstora bilderna med klick)


   

Enligt prognosen +

mängden av  rönnbären som börjar rodna,

ska det  bli  LIKA KALLT , LIKA LÄNGE och

 LIKA mycket SNÖ  som i  fjol!

Va TACKSAM att Du får  VATTEN!

Va TACKSAM att DU får MAT!

KÄRLEK ,är inte heller många som får.  

Härlig augusti afton    på FJÄLL!

KRAM TILL ALLA!





Av maki - 1 augusti 2011 18:45

Doktorn vet!

En klok doktor lär ha sagt: ”Jag har utövat mitt yrke i 30-år och ordinerat flertal mediciner.

Men efter många år har jag lärt mig att för människors mest plågsamma sjukdomar, den bästa medicinen är kärlek.”

”Om det inte hjälper?”

”Då ordinerar jag doseringen dubbelt ” svarade doktorn!

 

 
 

KYLLÄ TOHTORI TIESI

  

 

 
 


Muuan viisas lääkäri sanoi: ”Olen harjoittanut lääkärinammattiani 30 vuotta ja olen määrännyt monenlaisia lääkkeitä. Mutta vuosien mittaan olen oppinut että useimpiin ihmistä kalvaviin tauteihin on paras lääke rakkaus.”


”Entä ellei se tehoa?” kysyin


”Määrätään annostus kaksinkertaiseksi”, hän vastasi.



PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards