Fjällbruden Maki

Alla inlägg under februari 2011

Av maki - 27 februari 2011 16:12

.....är det kanske bra att 

1. beställa frökataloger,

2. fröså och

3. i nspiration till att  skapa årets trädgård.

Jag har varken gjort det ena eller det andra och

speciellt inte det tredje; fått någon som helst inspiration.

Däremot har jag glatt mig åt upplevelse jag fått vara med om.

BALLONGFLYG   

Trots att jag är extremt höjdrädd och  det snurrar i huvet rejält på 20 cm höjd klarade jag av denna trapats.


Efter färden blir man döpt och får certifikat   


som markgrefvinna af Kviberg.

Resan är något att minnas när kylan biter i och snön ligger på marken all och evighet.

Önskar alla en trevlig kväll!

Av maki - 18 februari 2011 19:37





  

...något att tänka på

när snön faller.

----Bo Zetterling---


Tuben kan vara lite seg medans SNÖN FALLER..........




Av maki - 14 februari 2011 09:57


....ska det verkligen vara så ......?

  

Tanderskan sa att jag måste vänja munnen  att ha nya "tänder".

Jag har min järnridå både i över- och underkäk.

Blodsmaken är vidrig och varje tugga skär i kinderna, tungan och tandköttet.

Jag vaknar mitti natten med en sprängande smärta i hela munnen och huvet och bara sliter loss ridån.....

  Idag bestämde jag mig, INGET i munnen på natten; jag måste ju sova . Vid måltiderna får jag känna efter, skär det för mycket, så åker dom ut.

På torsdag är det dax igen till Götet och jag hoppas verkligen att det går att justera dessa dyrbara ridåer till en vacker "maki" leende.

Tur att jag hade ätit sushi med "Dotter på havet" innan Tanderska besöket.

Tack Joanna för lunchen.

"Skogsfru" besöket blev inte av pga. snöfall. Besvikelsen blev stor.

Smärtan i munnen blev ännu  större. Buhuuu!

Väl hemmma, den  ända maten jag kunde äta, lagade  R,     Tack min Kära R!

  




      

  

Av maki - 8 februari 2011 20:36

Jag får en påminnelse dagen före som SMS:

Hej Maki! Folktandvården i........09 februari kl 15.00 Välkommen! Detta SMS kan ej besvaras.

Och nu har vädergudarna=meteorologerna utfärdat stormvarning i Götet!!

Jag får nog åka redan idag med bussen.

Ska kolla  tider med Västtrafik.

Idag vart det kyligt men solen värmde oss på vägen.   Isen var mycket blank på sina ställen.

Ångrar att jag inte tog  stavar eller sparken med mig. 


Här går vi förbi "stora stenen" vår kanot badplats    

 Bakom lutande björken. i det gamla trädet fanns  en mås-bo i somras. Mås mamman var smått irriterad när vi kom för att bada. Pappa måsen flög hotande över oss , men lugnade sig tills slut.

  Hittade foto med Olivias katt Mjaumjau  från förra besök i Götet. Hon är mycket pratsam , lekfull  och trevlig katt.




Ha det så bra tills nästa gång.

Av maki - 6 februari 2011 15:08

Så där jaa!

Avverkat Göteborg........tandborttagningen gick snabbt.

Till hemresan på fredag  fick vi med oss Sonen och Olivia.

Det hade vi absolut inget emot.

Första barnbarnet fyllde 20 år , Grattade honom med " jaa må Han leva " per telefon .

(bilderna förstoras med klick)

Olivia ville absolut testa saunan och rulla i snön.     Sonen i värmen    och Olivia svalkar av sig , snön var lite för hårt:-) kanske tur det. Vi tog lite snö i handen och smetade över .

God mat, godis  och dricka med melodifestivalen, flöt kvällen så snabbt.....

Min glädje var stor när jag fick presentera alla fåglarna på Restaurang Kvitter!

 Talgoxe och Hacke   Söta  Stjärtmesen      

Även  Finkarna har hittat restaurangen.   Sen kommer ju snabba Ville mus    springer runt som galning och äter fröna som fåglarna har skvättat runtom.

Ekorren satt i granen  och  en på marken   men hur ska jag på flaskan  först  hoppar jag upp    smakar på bollen   

hänger ner och glider sakta    ner  på faten,

så där jaa.   

Det är väldigt roligt att följa olika djurs beteende. Deras försök att hitta lösningar att fånga maten..... 

Nu bläddrar vi mellan skidskytte, tjejtennis (svenska) och Milan

Ha en god kväll



Av maki - 4 februari 2011 23:18


och lyssnar på September  "Jag vill ha Dig"......varsågoda!





GOD NATT!

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards