Fjällbruden Maki

Alla inlägg under juni 2009

Av maki - 26 juni 2009 19:58



ÖNSKAR ALLA EN GOD ,GLAD,HÄRLIG

VARM  och

FRAMFÖR ALLT EN VILOSAM

SOMMAR!


KRAM

Av maki - 24 juni 2009 20:38


..........lockar mig att äta mina favoriter!



           


Är lika med VATTENMELON!



Feta.........                     

Kalamata oliver..............    absolut dom bästa!

 Ouzo...............


                                                  


             OCH


Papadikis pelargonia .


Bonus är Kärasten ......................................


Ha en god kväll i denna sköna värmen!


   

Av maki - 23 juni 2009 22:02


Lyrics.
Here's a little song I wrote
You might want to sing it note for note
Don't worry, be happy.
In every life we have some trouble
But when you worry you make it double
Don't worry, be happy.
Don't worry, be happy now.


CHORUS:
Don't worry, be happy. Don't worry, be happy.
Don't worry, be happy. Don't worry, be happy.


Ain't got no place to lay your head
Somebody came and took your bed
Don't worry, be happy.
The landlord say your rent is late
He may have to litigate
Don't worry, be happy.


CHORUS:
(Look at me -- I'm happy. Don't worry, be happy.
Here I give you my phone number. When you worry, call me,
I make you happy. Don't worry, be happy.)


Ain't got no cash, ain't got no style
Ain't got no gal to make you smile
Don't worry, be happy.
'Cause when you worry your face will frown
And that will bring everybody down
Don't worry, be happy.


CHORUS:
(Don't worry, don't worry, don't do it.
Be happy. Put a smile on your face.
Don't bring everybody down.
Don't worry. It will soon pass, whatever it is.
Don't worry, be happy.
I'm not worried, I'm happy...)


Av maki - 22 juni 2009 21:50


...inför semester!

Jag tackar ödmjukast!

Varje år lika efterlängad.........

Nu är min  semester  "eventuellt kanske"  ABSOLUT sista gången i mitt arbetsliv!

Få se!

Ha en go kväll,,,,,,,med fotboll, jordgubbar , Lotta på Liseberg eller en god bok är inte dumt, det heller om inte bättre!

Köpte 4 st. nya böcker från min favorit bokhandel AdLibris.

ARDELIUS, GUNNAR:JAG BEHÖVER DIG MER ÄN

LESSING, DORIS:MARTHA

Lessing har jag aldrig läst......borde väl skämmas, men nu tar jag mig i kapp !
JENKINSON, CHARLOTTE:ODLARENS KOKBOK  
GRAAF, MAGDALENA:DET SKA BLI ETT SANT NÖJE...............

Till kommande semester dagar på "hängmattan", hihiii!

Tacka vet jag!

 God kväll!


Av maki - 17 juni 2009 21:40


är inte lång.

Solen går upp och ner

på samma gång!

Så skrev jag förra året.

Så skriver jag i år!

Önskar alla en behaglig midsommar!

Kram


Av maki - 16 juni 2009 20:08



Måste fixa sill, nubbe och jordgubbar

och allt som blommar,

enligt tradition!


Blommor har vi

på landet för att

endast

jag och Kärasten,

 i stugan

firar midsommar

enligt tradition

med sill, nubbe och jordgubbar,

dansar med gamla låtar 

som här nedan.


Något att tänka på!


Av maki - 13 juni 2009 20:07


 Sonen (med kepsen) och kompisen(med spetsen) får nog en härlig helg!





Fick sms i morse: "Härligt att vakna till tysnaden!"

Då blev jag  med ens orolig,,,,,,,,,,,har fåglarna redan försvunnit??????

Vi har ju holkar här och där (bild senare) och det fullt liv i luckan,,,,NI vet morsan och farsan matar stort gapande ungar i 90 km/timme!

Nå jaa, ungdomarna hör nog inte ,,,kanske,,,,eller?

Ha en god lördags kväll.

Av maki - 12 juni 2009 10:43

                                                  

       

Vi åker ju inte till landet och det regnar, då är det ju jätte bra att dammsuga!

Fast det är faktiskt inte mina favorit sysslor.



Som jag sa till väninnan härom dagen, klipper hellre gräset på landet 10.000 steg, mycket trevligare!




Sen ska jag hämta Olivia och umgås med henne några timmar. Sonen ska ju till stugan över helgen.


Vad ska Ni göra i kväll?

Ha det gôtt!



PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards