Fjällbruden Maki

Alla inlägg under mars 2009

Av maki - 27 mars 2009 19:22


 

Himlen beskrivs som fin och fantastisk plats, som paradis!

Då måste där finnas en finsk   SAUNA       (bastu) med lagom värme och fuktighet.

Där jag slänger av mina kläder och  njuter av färsk vihta  (=björkkvast) doft.

Det vill jag känna av nu.

HEIKUN KEIKUN!

Ha det gott.

Jag byter tuben,,,,då och då.


27/3 Gerswins SUMMERTIME från Porgy and Bess.

28/3 får ni lyssna på Alla Pugacheva med "Millioner rosor"

2/4  lyssnar ni på Nessun Dorma med Andrea Bocelli+ eng.övers. + karakoe,bara att sjunga med :=)

 

Av maki - 26 mars 2009 17:46


....en trevlig helg.......see you on the sunday!

Av maki - 25 mars 2009 18:26


En helt vanlig mamma satt och fyllde i ett

kvällstidningstest där bland annat frågan:

”Anser du att du är normal viktig?”

Dök upp.

Hon läste upp frågan högt för sig själv och den 9-årige sonen lyssnade och funderade.

Sen sa han:

”Nää, mamma, du är inte normalviktig.

Du är ju jätteviktig!”


Kanske inte just 9-åringens mammor ..........men glada ,goa damer!

 

Av maki - 24 mars 2009 22:06

....

God natt!

Av maki - 23 mars 2009 22:09


Riktigt vårdag på förmiddag, sen kom snö, därefter hagel.

Nu visar termometern 1,5 grader.

Tänker nog inte ta av vinterjackan ännu!

Min mormor sa alltid: Våren ska svättas fram och vintern skall frysas in!

Ha en god natt!

Av maki - 22 mars 2009 10:32


....men nu vill jag läsa Kalevala!

Associerade lusten till pga. Kärasten som  löste Allers korsord och frågade mig : Kan Du någon magisk kvarn i Finland?

Skämdes när jag inte kom på Sampo.........

Boken har jag på finska, finns på Dal!

Nu ska jag till AdLibris , om boken finns att köpa på svenska!

Eller är det någon bloggare som vill bli av med sin, hör av Dig!

Tranflyg, som  Kära Skogsfrun talar så väl om......KURKIAURA heter det på finska, eller hur!

Hittade boken Kalevala på svenska,,,,,,,Nu ska Kärasten får läsa Vaka Vanha Väinämöinen....etc-


Av maki - 21 mars 2009 22:50


Goodnight, Sweetheart
(1954/1955 Version, by the Spaniels)

Goodnight, sweetheart
Well,it's time to go
Goodnight, sweetheart
Well, it's time to go
I hate to leave you, but I really must say
Goodnight, sweetheart, goodnight


Well it's three o'clock in the mornin'
Baby, I just can't do right
Well, I hate to leave you, baby
I don't mean maybe
Because I love you so


Goodnight, sweetheart
Well, it's time to go
Goodnight, sweetheart
Well, it's time to go
I hate to leave you, but I really must say
Goodnight, sweetheart, goodnight


Mother, and, oh, your father
Won't like it if we stay out too late
Well, I hate to leave you, baby
Don't mean maybe
You know I hate to go


Goodnight, sweetheart
Well, it's time to go
Goodnight, sweetheart
Well, it's time to go
I hate to leave you, but I really must say
Goodnight, sweetheart, goodnight


[ sing to fade ]
Goodnight, sweetheart
Well, it's time to go
Goodnight, sweetheart
Well, it's time to go
I hate to leave you, but I really must say
Goodnight, sweetheart, goodnight

Av maki - 20 mars 2009 10:06


Var hälsad, sol, som väcker

med blicken varm och öm

den unga jord som sträcker

sig mornad ur sin dröm!

--John Lindström--



Idag firar man NOURUZ

OCH vårdagjämningen

då dag och natt är

lika långa

över hela världen.


PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards