Fjällbruden Maki

Alla inlägg under mars 2008

Av maki - 31 mars 2008 12:53


Tror jag i alla fall!

Kunde inte sova mera än två timmar och det är inte bra. Jag ska ju till jobbet på ett nattmöte.

Det är så typiskt, nå-jaa. Får väl lägga mig direkt när jag kommit hem ikväll.

Måste vara lite piggare imorgon. Jag ska  tågluffa till DAL! Jeppii!

Det ska bli jätte trevligt. Äntligen får jag träffa  Ludde och förstås Torpidyllen folket!

Får inte glömma kameran., till DAL!

Ha det gott i regnet!

Av maki - 30 mars 2008 12:32


Jag blir så ledsen för att BERGSJÖN blir så illa omskrivet! Det är även svartskallar som älskar området som jag ! Jäkla Finne-Österikare som jag är,,,,hihiiii! ( Invandrare= andras väderingar)

Jag har bott här sen år 1970!  På Keplers Gata  och det senaste på Bergsjöns "kryddhylla  från år 1999 december!        

År 1995-1999 bodde vi i Kortedala, inom parentes!

Visst kan jag bli irriterad att folk inte är skötsamma eller har kunskap om vårt miljö och slänger skräp hit och dit! Ungdomar som är bedrövligt gapiga och bryr sig inte om något annat  alls i sin omgivning!

Nu ska jag ut på en sväng med Käraste och köpa kaffe bröd!

Klart det! Kaffet och kakan! Mums..................

See You .....................


Av maki - 29 mars 2008 10:04


Det är ju så mycket tjat och reklam, orkar inte med sådant tjafs.

Som tur är har  Kärasten spelat in Let`s Dans final ! Han känner mig , hihiii!

Tittade idag bara dom bästa bitarna av programmet.

Tony och Tina är ju båda så duktiga.  Jag hade ju velat pris för båda, absolut!

När jag va ungdom , dansade jag mycket i Helsinki!

Det blev mycket jive . Hade en trevlig kompis som gillade att dansa med mig. Det var så kul för han lärde mig många släng turer.

Tango (finsk) tyckte jag inte om , vilket jag ångrar idag. Sen kom ju twist.

Jag håller till 100% med Tina :Det är härligt att dansa!


Ikväll ska man släcka ljusen med kungen under en timme! Australien börjar !

Hoppas dom inte gör det i Lorensberg! Vi ska ju dit ikväll!

Hemma är det släkt i alla fall.

Ha en god kväll i mörkret, håll  om varandra så ni inte snubblar eller kommer  vilse!

Av maki - 28 mars 2008 10:31


När Kärasten är ledig på fredagar, åker vi till landet redan på torsdag.

Nu blir det inte så, av olika orsaker.

1. Barnbarnet Linus har öppet hus och  modevisning av deras arbete .

2. Vi ska på Lorensberg och se på " Little shop of Horrors". Så här har du aldrig sett Jessica Andersson förut!

Idag ser jag fram emot en trevlig kväll här hemma. Det blir typ "GREKISK AFTON"  Det är ju inte så ofta vi har ledigt ihop på stan.

Vädret är solig och skön fortvarande, vilket inbjuder till en  lång promenad.

Ha en trevlig kväll med                   "Let`s Dance "eller och

"Så ska det låta". kram



Av maki - 27 mars 2008 08:27


Varför har inte vinter kommit tidigare.?

Chilli älskar nog snön, som jag,  vad jag minns som hundvakt!

Barndoms vintrar som startar redan i november och stannar tills jag fyller år.

Det är så jag minns det .

Alla skidfäder( i Helsinki )på havet till en liten ö Rönnskär utanför vårat. Vi åkte runt ön , rastade med kakao och bullar. Ibland hände det att en färja åkte förbi. Då blev turen inte så kul.

Sen hade vi en jätte fin backe Engelaukio, precis bakom huset vi bodde. Där åkte vi kartong med gatans alla ungar. (Engelaukio)

Vi byggde och grävde fina snögrottor= igloo när vicevärden hade skottat bort snön på gården. Där  kunde barnen ha picknick på gamla mattor.

Så mysigt.Igloo

Något liknande ,Fast utan tallar...hihiii!

Nu räcker det med gamla minnen.

Ska ta en "lenkki"= tur, det är ju helt underbart väder.

Idag blir det ärtsoppa med vofflor.....!!!!Våfflor


Av maki - 26 mars 2008 08:58


.....Natten flöt i stort sätt stående. Ibland blir det så , när man ska trösta, mata, ventilera, ta kontroller av olika slag etc. Tiden går fort , jag blir lika förvånad nästan varje natt ; är klockan redan halv sex?

Vi möts med leende på läpparna!


Hymyillään kun tavataan.

Av maki - 25 mars 2008 17:19

Ser ni det lilla rodnaden bakom shcersmin busken...det är solnedgång på S.Fjäll

Fortsättning på förvillning.....INTE SÅ KONSTIGT! Jag jobbar ju på nätterna.

Då vaknar ja på dagen och ska på toa.
Kollar vad är det som har hänt i data världen.......oj,oj,oj, bara mord och tråkigheter.

Bättre att titta bara snabbt på min E-post och blogg !

Alltid något roligt, någon som hälsar på  mig! 

Älskar  SNÖ fast jag ska lägga mig och drömma om  Grekland.   Tassos! En ny ö att eröva.......kanske!

Tala om  att vara snurrig, HIH och HAH!  Jag sa ju det!


Ha en bra kväll!


Av maki - 24 mars 2008 16:55


........Jag har njutit av i fulla drag, med mina käraste!

Vi hade mycket snö, så vi kunde använda Olivias cerisa pulka och vår gamla oranga!

Solen sken två dagar i sträck. Helt underbart.

PÅSK mat  med tillbehör .Kortspel, godis och påskbabbel.

Det blev precis så mysigt som väntat. Ingen pasha i år,  första gången!  eller memma!   Gjorde en dajm-glass till påskafton, alltid friskt och gott efter lammet.

Olivia och alla barnen fick leta sina påsk ägg , som haren gömt!

God fortsättning!

Jag jobbar i natt. Kollar andra bloggisar sedan!

TUT TUT I BACKEN!!!!

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards