Fjällbruden Maki

Alla inlägg under september 2013

Av maki - 30 september 2013 18:04

 

.......det är så lätt att älska våren

har Tove Jansson skrivit....

fast tvärtom.

Basilika och pelargon trivs ihop på altanen .

Trevliga vänner på besök 

(lånad bild)

Dom hade trevligt på Ödskölt!

 

 


 

September bild på Lova

 

Önskar alla en trevlig sista september!

                                                                                          KRAM!

Av maki - 21 september 2013 20:26

 Vår  Dotter kom 

hälsa på oss

alltid lika trevligt.

Grill afton bjuder på osäker väder med

starka korvar,

heta och goda med lättöl!

Lördag åker vi till 

och handlar lite smått och gott.

10 Kronors rostfri slev för nässelgödsel.

Dotter köpte DVD- filmer, eftersom hon inte ha TV.

Korvar ,lufttorkat skinka, oljor och havstorns produkter

och annat gott hamnade i vår väska

 

Bastu på eftermiddag med kvast förgyllde vår afton

till hemlagad pizza där efter.

 

Bröd till söndags frukost-

Söndagen tar vi lungt med alle handa sysslor!

Idag måndag klockan 06.00 kör vi Dotter transport vidare.

Jag tackar ödmjukaste för denna helgen!

 

 

Allt eftersom blir det moget.......

 

Snart har jag  OMOGNA tomatplantor

hängandes överallt........enligt tips från Skogsfrun!

Det gör jag så gärna!

SISTA TVÄTTEN SOM HÄNGER

UTE 
I HÖST ?

 

 

 OCH KÄNN DOFTEN AV LIJAN HÄR  NEDAN!

 

 

Av maki - 18 september 2013 16:16

     

Kärasten min håller på att gräva en "vintergata" till och från stugan!

Han har grävt från parkeringen upp till hörnet.

Nu ska vi endast köpa grus och makadam.

Under tiden  fixar jag några "vihtor "

till jul-nyårs bastun!

 

Lyckades få några astrar och luktärter på matbordet!



   

Ha en skön kväll! 

Sorry!

Vet inte vad som är fel om man inte kan kommentera!

Ska kolla läget!

Kram


Av maki - 9 september 2013 18:14

 

Grannens katt hälsade på oss, satt stilla länge, sa mjau och gick.  

 Vårtbitaren hängde en hel eftermiddag på samma plats,

gjorde inte mycket väsen av sig.

Jag plockade lite svamp renset är kvar i skogen.

                                             sedan låg jag i hängmattan och njöt

 

                                 medan Gubben lagade tak, för dit uppe vågar jag mig inte på

   Värsta spåren är nog älgens framfart i trädgården.

Vi hade en 20 tal Ingrid Marie som väntade på att bli mogna

 

                                                                     


2 äpplen låg på marken,två grenar bruten och massor med löv 

OCH

ALLA ÄPPLEN BORTA!

Så går det när man bor på landet.

   

Av maki - 7 september 2013 15:46

Olen yrittänyt kirjoitta päivän sanat,

mutta ei toimi hommat jostain syystä.

Kauniita unia ja kullasta kuvia;=))

   

Fattar noll angående kopiering från dokument.

jag har skrivit tre (3) inlägg och inte blivit godtagen;=(

SÅ tyvärr det blir inget inlägg idag.

Önskar alla en god natt

puss o kram

 

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards