Fjällbruden Maki

Alla inlägg under april 2011

Av maki - 22 april 2011 12:24


 ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN HELG OCH




KRAMAR 

Av maki - 16 april 2011 18:22

Har mycket strul med webben  just  NU   ......pga.---------vem vet  ...server.  ....nätkontakt   eller vad det nu heter  ......... usw.

Ha det!  Dagens inlägg finns under här någonstans....hoppas jag   

Av maki - 16 april 2011 12:42

(förstora bilderna med klick eller två)


Jag har stickat  och virkat lite av varje i mina år.

Förra veckan fick jag mönster på en så vacker tröja......  

Eftersom jag aldrig stickat förut med dessa rundstickor, tänkte jag prova på med  gammalt garn från år 2004.

Jag har stickat frenetiskt  och är helt begaistad av rundstickning.

Det går ju så fort och lätt..

Kärasten tycker, jag är stressad..

Övertygar  honom att det är absolut

det mest avkopplande  gungstols aktivitet som finns på Fjäll.

Nåjaa, tog  även lite bilder på mina FÅ vår blommor......från förra veckan  blåsippor vid Tusse sten och  

dom ända krokusar som finns kvar.   Örjan ,hans krafter tog slut i blåsten  förra veckan,stackarn.

R fixade nytt liv : klistrad vinge och en skruvad huvud,han flyger som vanligt igen.

   Ny vattenmätare köpte jag från Karlssons 14:90:-


Vår gemensamma promenad    blev Baldersnäsrundan , till "Världensände"  

Isen låg kvar på sina ställen

                                                 


  Här är "världensände". hahaaaa!


Önskar alla en trevlig helg....


                                              







Av maki - 9 april 2011 11:01

(förstora med klick)


Underbart  upptäcka ,att våren har även kommit till Fjäll!

Nästan smyger sig fram  för att glädja oss  och ger  många njutningar framöver.


 Årets första grillning utomhus   till Olivias glädje!


Korta stunder kan man sitta på kökssidan   Underbart!

  Hänga upp tvätt utomhus är för oss på Fjäll en sann nöje. Rent tvätt, doftar gott,bättre plats, snabbt färdigt. SER NI, som det fladdrar. Det var knappt man hann sätta klädnypa på andra  sidan , innan det var torrt!

Inspirerad av våren blir det lätt ätet mat.   Nybakad bröd med tomatsallad eller grekisk.

  Gårddagens promenar gav oss  blåsippor i kameran. Dom är ÄKTA!

Det ända jag nu väntar på är Fjällstjärns rundan och toppbilden. Det ligger fortvarande snö kvar på sina ställen och tjärnet har is.

Dagens promenad med kameran i fickan går just dit.

Japansk ordspråk säger: 


Att sitta stilla och ingenting göra;

våren kommer

och gräset växer av sig självt.





Av maki - 6 april 2011 00:28

Av Gustaf Fröding                               

"Smält min is,

låt min snö

gå i tö",

suckade vintern till våren.


"Kanhända, kanhända om solen vill,

vi vänta väl ännu en månad till,så kanske det sker", sjöng våren.

 

Försenad blomning ,men  Du kom!!

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards