Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Inte nog med........

Av maki - 10 april 2008 10:20


.....att jag inte kan knäppa byxorna, jag har blivit förkyld också.

Säger lilla Fruntimmen i boken med Gunilla Dahlgren.

Fast det är inte byxorna jag är bekymrad av.

Vi kommer nog inte till landet heller,,,,,mina pelargonier saknar nog mig. Därav ville jag lägga fram Saras pelargonia.....man får väl drömma!


Det värsta är nog  pendlande febern 38.5-39.5 som oroar mig.

Hostan har tillkommit, som gör så jädrans ont i rören!

VIRUS......så det är bara kurera och förmilda symtomen.

Alvedon , slemlösande , honung och ett varmt bad.

Sen blir de en dvd-film SIDEWAYS: Hoppas det är svensk text, denna gången.


NI FÅR FÖRLÅTA OM JAG INTE ÄR SÅ AKTIV; JUST NU!

MEN....det är underhållande och läsa era inlägg.......

 
 
Yvonne tröstar

Yvonne tröstar

10 april 2008 10:48

Ta all den tid du behöver. Vi som läser förstår att du inte är pigg nig för t ex. bloggen.
Men säger dr att det är virus?
Det hade jag också och det är först nu jag känner att det gått ur kroppen riktigt. Det satt i länge alltså! Värst var just hostan. Gör så himla ont!
Kramar!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
maki

maki

10 april 2008 10:55

Tackar,Tackar Trissemojs!
Hmm, det är i dagens läge alltid virus från början,,,sen artar det sig till inflammatorisk tjafs! Alltså med basilusker som kommer inni bilden!
Hostan ja.aa Man vill ju hosta , det underlättar ju.
Tack för Din om tanke och ha en bra dag!
nu ska maki till badet!

http://maki.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

10 april 2008 11:41

Tur att du påminde om pelargonian, jag hade glömt bort den! men den lever och ska ner i krukjord. Idag kanske eller i morgon.
Jag har nog också varit lite däven men kör på nästan som vanligt. Piggnat till och städat idag. Skönt om dig med allt det där så kommer du med till Peking;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

10 april 2008 12:41

Däven = ? Hängig, trött, måste kolla!
Lantlivet är nog bra upp piggande, skulle jag tro.
Stressa inte nu med pelargonian.........
Det hade räckt med att komma till Dal! Gubben har rygg-snurppa. Vilket innebär; svårt att sitta i bilen, värker hela tiden etc.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Rut

Rut

10 april 2008 13:47

Sköt om dej, feber är inte att leka med.
Övningarna på landet kanske blev för ansträngande, Ludde ville ju gärna hjälpa till men --.
Våren kommer så sakta tillbaka här österut.
Kram.

http://www.rut.blogg.se

 
maki

maki

10 april 2008 22:12

Tack för Ditt besök!
Nej, feber är verkligen inte att leka med.
Men Ludde är verkligen ngt att leka med!
Jag blev så glad av hans närvaro och hela Dal besök.Kände mig så pigg.
Skönt att våren återkommer till ER!
Här vet jag inte just nu vad det blir!
Jag önskar Dig
God natt!

http://maki.bloggagratis.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

11 april 2008 16:45

Ta din förkylning som en återhämtningsperiod. Det gäller att se postivit på allt så går det lite lättare : ) inte för att det funkar för mig varje gång.
Har du feber för länge så gå till doktorn och tveka inte.
Ha det nu bra och vila dig riktigt ordentligt och tänk bara på sådant som gör dig glad. För mig är det ett neddyk i garnlådorna : ) Alla är vi knäppa på något sätt.

Kram

http://brittmariel.blogg.se

 
Kaija ja kissut

Kaija ja kissut

24 april 2008 12:30

Hei pitkästä aikaa:)
Tulin katsomaan vieläkö sä pidät blogia..on meinaan aika moni lopettanut. Ja itsekkin jaksan aika harvoin nykyään päivittää dialyysin takia.
Toivottelen sulle oikein kivaa kesän odotusta ja kirjoitellaan joskus. Kai sulla on mun e-mail vielä tallella?

http://kissukat.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards