Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Jag lovade att.........

Av maki - 20 maj 2008 08:46


........lägga bild på Ludde och mig vid vägkanten.

Bakom oss ser man Laxsjön. Där badar vi , olika ställen beronde på om det är nakenbad, hundbad, barnbad, solbad eller dykning.

Sen har vi kanoten på stranden, bara paddla iväg, när andan faller på!

Äta tidig frukost på liten ö, så mysigt!

Får inte glömma alla fina fiskar vi fångat typ gädda ,abborre, sik, braxen, vad kan jag har glömt, tro?

Baldersnäs halvön har vi precis mittemot.

Vintrarna när isen kom åkte vi skrisko, just till Baldersnäs.

Kärasten brukade ploga bana för barnen, för olika skrisko aktiviteter.


Tänk va denna bild på Ludde fick mig minnas .


Sen tycker faktiskt jag att Skogsfrun ska vara med Ludde.

Vilken lugn det råder över bilden på altanen. 

Dom två har verkligen förgylldt min vardag på landet, TACK!  


 
 
Yvonne

Yvonne

20 maj 2008 09:31

Åh vad fina bilder. Ludde verkar tycka om dig jättemycket!
Vatten gör allting vackert. Härligt!
Har ju tjärnet här hos oss men det finns tyvärr ingen badplats här....
Ha det gott Maki!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
maki till Yvonne

maki till Yvonne

20 maj 2008 09:54

Håller med Dig om!
Till och med en fågelbad, kan vara så fint.
Hälsar på hos Dig, när jag sovit färdigt.
Ha det gott.
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

20 maj 2008 17:51

När jag ser kanoten tänker jag på när jag paddlar på Såken som ligger någon kilometer från där jag bor.
Om man skase bilder på Maki då ska mn gå till skogsfrun. Vill man se bilder på skogsfrun, ja då ska man besöka Maki!
Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

20 maj 2008 18:07

Visst är det skönt med paddling.
Är Du aktiv paddlist? (heter det så?)Fiskar Du åxå?
Du får lite extra träning att hälsa på tjejerna,hihiii. = :)-
Bilder är livets villervalla :-)
Ha en go kväll
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

20 maj 2008 18:33

Skogsfrun längtar att få paddla/glida fram pr kanot, men mycket försiktigt på grunt vatten;) Bilden på dig och Ludde vid sjön är fin:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

20 maj 2008 19:56

Självklart att Skogsfrun ska paddla hos mig.
Det får Du se,sockerbitarna på sen är det bara att glida i väg.
Hon kan väl simma?
Ludde speciellt är underbar.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
mormor

mormor

21 maj 2008 02:23

Hej,Maki!
Mitt namn är Mayumi Seko och bor i mitt hemland Japan.Jag har bott i Sverige i 30 år och flyttade tillbaks till Japan för 10 år sedan.jag är en mormor till 2 barnarn som bor i Stockholms trakten. Ja, jag blev först nyfiken på ditt namn och sedan dina fotos.Jag försöker presentera Sverige för de Sverige-intreserade japaner på min blogg.Jag är mycket tacksam om jag får låna dina fotos på min bogg. Om jag får det kan du meddela om detta till min mailadressen?
mayu-min@viola.ocn.ne.jp
Tack på förhand!
Vänlig hälsning
Mayimi

http://blogs.yahoo.co.jp/mormor582004

 
Ingen bild

Iris

21 maj 2008 08:08

Jättefina kort.
Ludde 'klär' dig.
Kramar från
Iris + slick från Äxa

 
maki till Iris

maki till Iris

21 maj 2008 10:56

Tack!
Djur är alltid tacksamma i bilden.
Synd att jag inte hade digitalt när Du var hos mig.
Kram till Iris och klapp till Äxa!

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till Japan

maki till Japan

21 maj 2008 11:09

Hej Mayumi!
Trevligt att Du hälsar på mig.
Flesta av mina fotos är mina egna.
Skogsfrun har ju bilder som representerar Sverige mera än mina.Fråga henne vet jag.
Tittade på Din sida, oupsh, alla klagar på min finska, men dessa VACKRA tecken klarar inte jag av. Försökte en gång med arabiska.
Vill gärna ändå att Du håller kontakt.
Ha en bra dag!
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards