Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2008

Kväll i trädgården.......

Av maki - 1 augusti 2008 08:37


av Britt G Hallqvist.


Kvällen går omkring och plockar färger,

stoppar varsamt ner dem i sin säck.

Gräsets gröna och lavendels blåa

--snart ska alla färger vara väck.

Vallmorött och rosenrött försvinner,

bladen mörknar på var gren och kvist.

Gula liljor svartnar och kastanjens

vita låga slocknar allra sist.

Kvällen tänder andra ljus i stället.

Stjärnorna som blundat länge väcks,

och i mörkret lyser kattens ögon,

och i mörkret lyser min reflex.


Och svalka med isbjörnen ..........................igen!


 
 
Yvonne

Yvonne

1 augusti 2008 08:50

Den var vacker den Maki.
Gomorgon förresten!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
maki till Yvonne

maki till Yvonne

1 augusti 2008 09:15

God morgon .......det finns så mycket vackert.....
nu springer jag över till Dig......har du kaffe?
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Anja

Anja

1 augusti 2008 12:16

Oj så roligt att du kommenterade min blogg igen! Nu lägger jag dig i min blogglista så att jag inte glömmer att kommentera här!
Fina och stämningsfulla bilder du visar.

moi, moi, Anja

http://anjashill.blogspot.com

 
maki anjalle

maki anjalle

1 augusti 2008 12:38

Men hallååå Anja!
Mina bilder från Dina är ju som från Finland till Afrika!
Tack ändå!
Kul att hälsade på!
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

1 augusti 2008 21:26

Hejsan Maki :) Och tack för din vänliga hälsning i min blogg - så trevlig välkomnande hem efter seglatsen :)
Jo, det så dags att börja jobba på måndag, känns rätt ok för jag gillar verkligen mitt jobb men skulle det bli så här varmt igen i augusti, så har jag lite sparade dagar att ta ut och njuta lite mer av sommaren.
Trevlig dikt du skriv i ditt inlägg med väl passande bilder - konstfullt! Ha det så bra du med i sommarens sista månad 8`)

http://lotta.tradgardsblogg.se

 
Annika

Annika

1 augusti 2008 22:11

Ja jag håller med det är så många trädgårdar från Skåne och särskilt Österlen. Jag bor vid Hallandsåsen och ingångsbilden i boken är mitt trädgårdsland.
Fint du gjort på din blogg vilket sommar minne du bjuder på.
Det skulle vara kul och komma Dalsland och fota trädgård - önskar kostar inget.
Ha det gott så hörs vi.
Annika

http://www.naturligating.se

 
Ingen bild

iris

1 augusti 2008 23:35

Det var en fin halloman. Tur att hon lämnade några bär kvar till dig att göra god sylt av.

Kram Iris + Äxa

av Iris T den 1 augusti 2008 kl 18:17

 
Ruth

Ruth

1 augusti 2008 23:42

Det kommer att blomma länge ännu så vi kan få njuta av all blomsterfägring. Det är fortfarande någon månad kvar att njuta !
Ha en fin helg.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
maki till Iris

maki till Iris

2 augusti 2008 00:30

Äxa är underbar halloman, precis i min smak!
Det blev ju faktiskt många hallonen kvar och man ska ju helst äta dom som färska.
Det vet ju en riktig halloman:-)
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingabritt

Ingabritt

2 augusti 2008 18:54

Vilken fin dikt av Britt G! Den har jag inte hört förut. Ett av mina sista reportage jag gjorde innan jag flyttade till Grekland för 14 år sen var att intervjua henne i hennes bostad i Lund. Det var ett spännande möte.

http://www.greklandnu.blogspot.com

 
maki

maki

2 augusti 2008 19:34

Hej Ingabritt!
Kul att Du hann hälsa på mig!
Britt G har många helt underbara vardags nära dikter.
Har läst många texter med med henne till mina barn......

Absolut, älskar Grekland, som för mig är inte fulländat på långa vägar.
Önskar Dig en trevlig resa till Sverige.
Nu ska jag springa till spårvagnen för att hinna till mitt natt jobb på sjukhuset!
Ha en god natt , calinikhta ?
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Fanniilo

Fanniilo

2 augusti 2008 23:32

Hejsan Maki :) och tack för din vänliga hälsning i min blogg.

Lempeitä elokuun iltoja!

http://fanniilo.blogspot.com

 
maki svarar till Fanniilo

maki svarar till Fanniilo

3 augusti 2008 09:04

Fanniil hyvä, eihän Sinun ruotsinkielessä mitään vikaa ole.
Tietenkin tuntuu helpommalta lukea sillä vahvalla kielellä,.
Yritänpä syksyllä ottaa enemmän Sinuun yhteyttä, varsinkin kun samoilla paikoilla matkustellaan.
Mukavaa loppukesää.....

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards