Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Hopp om fortsättning..........

Av maki - 22 oktober 2008 08:23


.........för Maki när det gäller att måla akvarell.

Jag har verkligen försökt gå vidare, men till slut  blev läget; jag kan inte måla!

Nu får jag tröst av Vincent van Gogh:   

           

            Om Du hör en inre röst

            som säger:"Du kan inte måla",

            fortsätt för all del att måla-

                                          snart tystnar rösten .



Ha en bra dag och fortsätt för Din egen skull det Du tycker är kul och gör Dig glad!


 
 
Ingen bild

Iris T

22 oktober 2008 10:06

Det var ett gott råd!
Tur att du tänker följa det.
Själv fortsätter jag år efter år att träna + tävla hund trots att det verkligen inte faller sig naturligt för mig: Timingen framför allt. Man måste ha det "i sig" eller så underlättar det att åtminstone ha jobbat med hästar. Men jag fortsätter oförtrutet, går kurser, läser allt nytt jag kommer över och filar på smådetaljer (också nån slags konst kanske). Kommer ALDRIG ALDRIG med på SM, men det är så HIMLA KUL!
Så: Keep going!
Kram Iris

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

22 oktober 2008 18:17

Vincent talade nog inte till skogsfrun, det är allt bäst hon håller sig till kameran. den gör henne sällan besviken.
Såg nyss en film där Stellan Skarsgård spelade Vincent, bra!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

22 oktober 2008 19:57

Jag tror nog, att det inte bara handla om att måla, utan annat åxå. ++++
att det inte bara är inre röster utan människor runt om säger; Du kan inte det, eller det eller det....Ibland säkert befogad, tyvär oftaste något som tar bort "barnets" kreativitet.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
annika

annika

22 oktober 2008 22:10

Vad fint du skriver Maki men det är ju så om man inte provar så vet man inte. Jag visste inte att jag kunde fota så jag har många gånger sagt till mig själv precis det du skriver och jag tycker för det mesta att det är kul. Det är en sak att fota det man tycker om och annan att fota det andra säger att man skall fota. Jag återkommer med både bok namn och kastanjer.
Ha det gott
Annika

http://naturligating.blogspot.com

 
Smeden

Smeden

22 oktober 2008 23:56

Ja nu slog jag fel kod så jag får tala om en gång till att jag tycker vist du kan måla.
Det var fint med grönt och blommor så målapå du min vän.
KraM

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
maki till Annika

maki till Annika

23 oktober 2008 00:38

TACK, ANNIKA!
Så underbart att få bekräftelse .....
Precis vad jag tänker och tycker.
Kommer på , att jag är kanske inte är så bra just akvarell. Då få det bli annat....
Kastanjer kommer när Du har tid. Jag vet ju inte ens var jag ska göra med denna "lilla"
nöten så länge:-D
God natt!

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

23 oktober 2008 00:43

Tack ,snälla Smeden!
Du är rar Du!
Sov så gott......
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards