Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Automatisk påminnelse om att det är fredag!

Av maki - 6 februari 2009 18:38



God dag - här är en automatisk påminnelse om att det är fredag. Gå hem så tidigt från jobbet som det är möjligt idag och var vänlig att inte dyka upp i morgon, då det är lördag!


Vi vill också påminna om att fredagen inte är avsedd för hårt arbete utan är mera tänkt som en mjuk övergång mellan arbetsvecka och weekend.

Med vänliga hälsningar
Det är fredag!

 
 
ruth

ruth

6 februari 2009 19:23

Så kloka ord Maki serverar till sina besökare i dag, man skall njuta av den stunden som ges.
Ha en fin kväll

http://bernamis.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

6 februari 2009 21:34

Absolut, Kära Ruth!
Tack det samma.

http://maki.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

6 februari 2009 23:04

På tal om arbete. Det är något jag verkligen gillar. Jag kan sitta i timmar och se på byggjobbarna när de arbetar!
Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Iris T

6 februari 2009 23:34

Då ska det vara 'fredagsmys' säger vi här i familjen.
Nåt gott att äta (och dricka). På spåret och Skavlan på TV när vi är själva och Let's dance när pojkarna är på besök.
Verkligt mysigt.
En fortsatt trevlig helg
önskar jag er.
Kram Iris

PS att du inte åker till Dal när det snöar, Maki? Du älskar ju snö. Och här har snön förvandlats till slask fortare än flingorna har hunnit singla ner på marken. Det kanske blir för knepigt att köra dit? Men väl framme är det säkert jättevackert!

 
Aktuellt i Grekland

Aktuellt i Grekland

7 februari 2009 08:47

Haha, vilken roligt liten gubbe som sprattlar hos dej! Var får du tag på såna? Annars tror jag inte jag behöver nån påminnelse att det är fredag...Fast nu när jag är frilansare och arbetar hemifrån så är nästan alla dagar lika, så det kanske är NU jag behöver bli påmind!

http://www.greklandnu.blogspot.com

 
maki till Smeden

maki till Smeden

7 februari 2009 08:58

Visst är det vilosamt att titta på jobbarna;)
även intressant. Man lär sig mycket.
Tack för Dina fina ord till alla bloggare.
Hälsar på snart........;=}
Trevlig helg.

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till Iris

maki till Iris

7 februari 2009 09:08

Även i vår familj är vi typiska Svenssons, för det mesta.
Det är ju det, att köra till landet är inte kul för R vid slask. Sen har han ju lite ont varstans, och skotta snö får inte göra för mig, just nu!
Diplomatisk säger jag , att det är jag som inte vill åka;=}
kram och God helg hälsa till G. Ska han fira snart?

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till ingabritt

maki till ingabritt

7 februari 2009 09:19

Moi, Ingabritt!
Gubbarna kommer med mailer till mig, som jag sedan sparar.
En frilansare måste nog verkligen bli påmind om veckans dagar, skulle jag tro.
När jag jobbade på natten , förlorade jag totalt kontrollen över dagarna ;=}
Läste om strejken bl. bönderna! Fransmännen hade åxå traktorerna på vägarna för några år sedan,,minns inte hur det gick.....
Trevlig veckoslut.

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards