Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Apropå, nässlor!

Av maki - 4 maj 2009 21:27



Om Du vill ta bort en nässla utan att bränna dig, så grip kraftigt tag i den.

Om något pinar eller plågar dig,

så gör på samma sätt- och smärtan skall mista sin udd.


Francis Bacon f.1561

Nässelsoppan smakade underbart gott i helgen!

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

4 maj 2009 21:57

Vad duktig du är som lagar nässelsoppa, jag bara går och trampar i dem;) Tror vi skulle behöva något stärkande och nu tänker jag INTE på whisky!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

5 maj 2009 00:04

Vilken söt blommvas, det doftar sommar genom skärmen, roligt att du är till baka !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Doris

Doris

5 maj 2009 03:04

Usch, nässlor fanns det tillräckligt med där som jag bodde som barn :( ...
Har bara ätit nässelssoppa en gång ;0).
Sköt om dig !
Kramar, Doris

http://blogg.passagen.se/doje

 
maki svara till Doris

maki svara till Doris

6 maj 2009 22:01

Lycka till med tränande!
Det är värt alltid , varken man är det ena eller andra!
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

6 maj 2009 22:03

Blommor är fina,,,ALLTID!
Jag är väl inte direkt tillbaka, men håller kontakten.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

6 maj 2009 22:04

Kram till Torpet!

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Iris T

6 maj 2009 22:14

Hej,
min kommentar från i förrgår kom inte med. Det kanske blev fel kod?
Ha det riktigt gott!
önskar Iris med en vårkram

 
maki till Iris

maki till Iris

6 maj 2009 22:25

Moi Iris!
nej, det kom ingen Iris kommentar, men NU kom det.
Tack för det och ha det gott själv Kära Iris!
Tiden bara flyger i väg,,,,,,när ses vi?
I morgon åker jag till Tjörn på planeringsdagar.....de Du!
Ha en skön helg.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Doris/doje

Doris/doje

6 maj 2009 22:38

På mitt jobb och hela Island faktiskt är det "Cykla till och från jobbet-dagar" nu, började i dag och håller på till 26 Maj. Jag cyklar inte ... men ska börja med promenaderna istället ;0).
Sköt om dig !
Kramar, Doris

http://blogg.passagen.se/doje

 
maki till Doje

maki till Doje

6 maj 2009 23:13

Så bra då!
Huvudsaken är ju att man rör på sig!
Jag har en stegräknare (fick från jobbet) som sporrar mig!
Att gå hit och dit blir snart flera tusen steg, garanterad!
Sköt om Dig,Doris!

http://maki.bloggagratis.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

11 maj 2009 15:59

Okej, hmmm men jag provar inte.
Såg på nässlorna på gården och nix.

Däremot måste man nog ta tag i problem, fniss. DOCK inte nässelproblem

Kram

http://brittmariel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards