Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Vad heter trädet?

Av maki - 17 maj 2009 20:42


Snälla, kan NI hjälpa mig?

Vad är detta för träd?

Tog en kvist av trädet.

Ca. 2 meter hög.

Blommar just nu.

Doftar helt underbart.


Vill bara ha`at.

KRAM

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

17 maj 2009 22:04

Schersmin tror jag att det är. De blommar nog nu i skyddade lägen och doftar väldigt starkt...och gott! Köpte en för ett par år sen men fick fel sort;( en förädlad med stora blommor som inte doftar.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Iris

17 maj 2009 22:10

Ser ut som en porslinsblomma?
Men är det ett träd som växer ute?
Då kan det ju inte vara det.
Hoppas nån annan av dina bloggvänner med bättre kunskaper kan ge dig rätt svar.

Förresten, häftigt att du var med på Gbgs-varvet och stavade.
Du är nog den coolaste mor- och farmor som tänkas kan!
Bra kämpat.
Kram Iris

 
maki till Iris

maki till Iris

17 maj 2009 23:19

Tack Kära Iris......
Visst var Gbg varvet- STAV häfrigt och KUL Och vackert på Änggårdsberget+ Botaniska.....DET skulle ÄVEN Du FARMOR IRIS, klara av utan att blinka, det vet jag!
Trädet....utomhus, yes.....doftar underbart sött .....
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

17 maj 2009 23:23

Kära Frun!
Shersmin känner jag till,,,,,NEJ, det är det inte!
Tack , ändå.
Önskar Dig en god natt......
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

18 maj 2009 00:12

Är det en uteväxt så vetekatten, har inte kunnat gissa om det varit en för köksfönstret heller så det så. Ser ju ut som en porslinsblomma, den doftar härligt men dom är ju rosa inuti det vita. Nääää, går bet, får nog söka på nätet.
God natt vännen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

18 maj 2009 18:46

Doften har jag känt förut på gårdar, men nu gick jag förbi trädet och tänkte: Attans nu måste jag bara ta med kvisten.
Jag har letat överallt, men får ingen napp...
Tack snälla Du
Ha en bra kväll!
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Tessan

Tessan

19 maj 2009 17:28

Hej vännen! Jag har också plockat in exakt likadan kvistar igår. De är så underbart vackra och doftar ljuvligt. Men tyvärr vet jag inte heller vad det är...Ha en fin kväll! Kram

http://thezzans.blogg.se

 
maki till Tessan

maki till Tessan

19 maj 2009 17:54

Visst är dom fina.....reta mig bara, när jag inte vet namnet på den.....
Ha en fin kväll i okända blommans doft!
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

19 maj 2009 21:45

Det är en snöbollsbuske eller Bollolvon som den också kallas, joo skogsfrun har sökt på NÄTET;)) (doftande buskar)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

19 maj 2009 22:51

Hoppas det stämmer......ska kolla !
tack i så fall, hör av mig.....
Ha en skön helg, Kära Frun och hälsa till RR!
Ps. Har kollat förra årets inlägg, härliga minnen med Ludde.etc
kram

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards