Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Något idag !

Av maki - 25 maj 2009 21:07


Hälsar på  ER !

Några , idag i alla fall!

Ha det gott....................OCH

lyssna på Bob Marley

född samma år som jag, men

dog långt före mig,!


Hittade inte Skogsblommor

 TUBEN med Arja......

 
 
Flanören...

Flanören...

25 maj 2009 23:38

Hejsan.
Tittar in från Skogsfruns blogg.

Det finns tydligen mer snabbväxande mossa än i min gräsmatta(cykeln).

Härlig sida.

http://www.nabbsjuan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

26 maj 2009 11:45

Så ni skulle varit födda samma år, han dog före dig, när dog du då ??? hehehe.
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 maj 2009 14:12

Läste nyss att Arja vill ha en man. Kanske Bob Marley är ledig, hehe.
Vacker bakgrund i syrenernas tid och gullregnens månad.
Kram från skogsfrun (som vet skillnad på träd och BUSKAR)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

26 maj 2009 18:53

Det hade jag ingen aaaaning om Arja!
Ja-aa, då kan hon även lära sig sjunga raggie.
Hans son skulle kanske vara bättre, eftersom Bob ligger i jorden ;+(
Frun är duktig på träd, det vet jag.
Tack än en gång......
Olvonet kan heta även luktolvon,,,,såg jag.
Kram tbx, fast inte samma.



http://maki.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

26 maj 2009 18:55

Tack för rättelsen. Ibland skriver jag baklänges,,,,,,nästan som död;=}
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki  till Flanören

maki till Flanören

26 maj 2009 19:35

Men visst växer mossan just överallt där den inte ska finnas,,,,,,på "fikapauscykeln" är den OK!
Kul att Du hälsar på......Du är så välkommen.Speciellt just nu när jag har sådan "paus" program:-).
Skriver inte så många inlägg, liksom!
Jag kollar in hos Dig.....
Heikun Keikun!

http://maki.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

26 maj 2009 21:33

Hej vännen! Ruschligt väder ute = datortid inne :) JO och Ja - jag stormtrivs på IVA, MS. Lagom stort sjukhus, chefen säger hej i korridoren, härlig stämning på avdelningen med urgullig personal. Vet du vad jag gjort?! Jag var så himla modig så jag sa upp en heltidstjänst på ÖS, för en halvtid på MS! Är väl inte klok i dagens tider men man får våga lite ibland, för att kunna stanna där jag vill vara :) Fyller upp till heltid med lite timmar cheferna knåpar ihop, de vill ju ha mig! Annorlunda känsla på stora SU..... Själv då? Mår bra läser jag och njuter av vackra vyer och härliga dofter :) Olvon doftar underbart! Jag har haft lite blogg-tids-brist men älskar ju att vara ute men har faktiskt ström i mitt vinkast, så jag kan sitta där när det är trist väder :) Må så gott, kramen 8`)

http://lotta.tradgardsblogg.se

 
Kära Lotta

Kära Lotta

26 maj 2009 22:37

Väder har inte jag, men en ledig kväll från Kärasten! Ute med kolleger;-) Kul för honom,,,!
Man måste våga, absolut.....Du med Din utbildning har ABSOLUT inget att förlura, Du är alltid attraktiv!
Jag läste på dina kommande äventyrer med trädgårdar,så härligt! , Du är ju så underbart DUKTIG, med ditt eget.
Jag mår bra med det lilla jag har.
Barnen (friska) på BVC ger mig otrolig glädje med underbara föräldrar. Gissa så många fraser av olika språk jag kan:-D Bara så kul!
Ska prata med Kärasten min, som kom hem nu.
God natt och kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

27 maj 2009 18:02

Kung bob! haha :D

http://www.sarasliv.bloggagratis.se

 
svarar till sara

svarar till sara

27 maj 2009 22:02

Kul att Du hälsar på mig ,SARA!
Högklackat och mode är Ditt intresse ser jag!
Jag har barnbarn som går i mode-desinglinje i GBG och är jätte duktig . Han syr allt själv,,,,,så skit snyggt!

Bobben,visst är han KUNG!

Kul att Du hälsade på mig, Sara!
Kom igen och kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki

maki

27 maj 2009 22:37

Skogsfrun till Maki, ....Karin Boyes dikt;) En ensam*vandring ger tid till tänk och kanske insikt. Någon lämnar kanske trista saker bakom sig och söker ny ...väg?

Snart dags för oss?

http://maki.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

27 maj 2009 22:49

Jag halkade in på din sida via någon annans sida, kommer tyvärr inte ihåg vems men gillar bilderna, speciellt cykeln, den är kul.

Ha en bra kväll.
//Anders

http://zebben.eak.nu

 
Sara

Sara

27 maj 2009 23:05

Hittade dig på populäraste lista o kikade in lite :) Om du inte har sett den filmen så måste du genast se den! Vet inte vad du gillar för typer av filmer men den är riktigt bra!

Mvh Sara

http://www.sarasliv.bloggagratis.se

 
maki till sara

maki till sara

27 maj 2009 23:50

Populäraste lista!!!!! Jag tror jag svimmar....vad är det för en lista?
Jag gillar många filmer och blir med ens nyfiken på filmen!
Jag hör av mig efter helgen, OK?
MVH m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till anders

maki till anders

27 maj 2009 23:58

Innan jag lägger mig!
Cykeln finns på riktigt med text:
"Jag stannar för att fika....kommer strax!"
Visst är den mossig og fin.
Kul att titta till Dina underbara hästar.
Hoppas få följa med Dig i framtiden, fast jag inte ha ngn kunskap om hästar!
God natt och sov så gott!
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards