Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Februari och snö överallt!

Av maki - 3 februari 2010 14:15

Snö i Finland,  snö i Como, Italien,

snö i Las Palmas

och trots snön vid stugan har   

rödhaken stannat kvar 


  


Vackert är det.....

när man inte behöver skotta och slita för   

en liten springa

till annan väg

att komma till bilen

eller annan färdmedel 

eller annan väg

oblogad

till närmaste butiken.

Jag önskar alla  trevliga veckor

med varma brasor   

och mycket kärlek 14/2 med hjärtan


  


Om Du inte åker med spark

eller skidor

ta på Dig broddarna.

Ha en trevlig framtid!

kram


 
 
smeden

smeden

3 februari 2010 19:56

Hej Maki! roligt att du är här nu! Kom hit genom annan blogg för att meddela dig att jag kan inte få in dina kommentarer för närvarande. Kommit hit på ett konstigt vis genom att söka mig fram på nätet. Rödhaken liten vacker fågel. Tyvärr är den inte med bland de fåglar jag matar varje dag. Vacker bild med istappar. Mitt hjärta slår också för dig. Går heller inte att smida i dag. Orkar inte läta alla bloggvänner. Du får gärna hälsa dem du också har kontakt med! Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

3 februari 2010 20:16

HeJ.....
Det har tydligen varit väldiga problem med bloggarna,,,,drift hit och dit.......SNÖN,eller vad tror Du ?
Vi hör i morgon eller när det fungerar igen. OK?
Ha en god kväll .
kram maki

http://maki.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

3 februari 2010 20:54

Stackars lille Rödhaken, han lurade sig nog på den milda hösten och blev kvar. Kommer du och bär ved! Du ä la gooo:)
Men du får åka bil från stationen som vanligt, di dumme sum har hann umét sandar och saltar söder om Kyrkan så sparken går inte längre än dit. ;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

3 februari 2010 21:24

Jaa-a, tänk Dig lilla Rödhaken,,,,,,den kom igen , nu i tre år.
Tror nog att det är den samme. Verkar ändå att han få äta ,så han klarar sig nog även denna vintern,,,,,,,
Ringer Du, på heders ord,,,,,kommer ja på direkten, självklart! Lite Whisky efter kånkande,,,niema problema som invandrarn sa.
Di dumme öve´allt...men huvusaken jag kommer nån vart;-D
krammar från götet
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
smeden

smeden

5 februari 2010 17:44

Jodå det är lika vackert här som förra gången jag var här!
Yar nu kunnat få in dina komentarer.
Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
smeden

smeden

8 februari 2010 18:59

Inget nytt här men tittar in en då och hoppas du haft en fin helg och önskar dig en ny fin vecka! Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
smeden

smeden

12 februari 2010 18:11

Måste ju önska dig en underbar Alla hjärtans dag!
( Du läser väl fortfarande kommentarer.)

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
smeden

smeden

15 februari 2010 19:18

Tänkte att istapparna hade smällt bort av elden. Men de finns ju kvar. Kram (om du tittar in här något!)

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
smeden

smeden

17 februari 2010 22:45

Du kan tro jag blev glad att höra något från dig! HOPPAS DU HAR DET RIKTIGT BRA MED BÅDE HÄLSAN OCH LYCKAN! Oj nu hade jag råkat trycka på capslock igen.
Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards