Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Snart varmt och gott!

Av maki - 3 november 2010 22:43

Jag har förmånen att åka till Kanarieholmarna.

Min R fick avskedspresent b.la  resecheck x flera...

Han bokade resa och vi åker på lördag.

I morgon bitti först till Götet.  

Byte av vinterdäck, fixa glöggen till jul och äta tårta hos Sonen,

ska vi hinna med innan flygplanen stiger upp från Landvetter.

Det ska bli sååå skönt.

Önskar Er alla trevlig fortsättning på november månaden.

    !  

Vi ses!

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

4 november 2010 07:18

Men HUR kan ni lämna vårt härliga Dalsland där stormen viner genom timmerväggarna och man måste gå i medvind, spotta i lä och sitta i knä framför brasan mellan varven med trasan;-)
Go tur!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

4 november 2010 08:27

Nu skulle jag hittat ngt käkt och lustigt att bortförklara mig *;-% ärligt talat jag ,det kan jag inte.
Tack för turen, Kära Fru!
kram

 
Ingen bild

Lena

5 november 2010 21:02

Å så härligt, jag önskar er en underbar resa

maki

21 november 2010 23:26

Tack!
En enkel bad+vilo resa.....inget märkvärdigt.
Tiden går fort.
Kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

11 november 2010 10:06

När du kommer hem och har skottat klart har jag en liten rolig utmaning till dig! Kör hårt!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

21 november 2010 23:24

Det fanns int så mycket att skotta. Det tog guben hand om under tiden jag "värmde" upp huset.
Oj-oj-oj,,,,utmaning, så där på direkten. Jag är ju pensionär.......
kram

 
Ingen bild

Joanna

13 november 2010 17:13

Hoppas ni får en härlig stund i värmen. Själv har jag varit till kaj i Bilbao, utan att orka gå i land. I övrigt har det blivit Voussari, Kotka, Antwerpen, Lübeck och Travemunde de senaste två veckorna. Nu är vi åter på väg till Kotka. Sen en sväng till Götet där 3-veckorstraden börjar om.

Må gott!
Joanna

maki

21 november 2010 23:21

Nog har vi haft det bra, tack!
Att få simma i havet är ljuvligt, underbart.
Bilbao,oj,,,,vart det för varmt eller behövde Du vila?
Vossari är det samma som Vuosaari i Finland......
Du har det tufft........hinner Du träffa pojkarna.......
Må gott själv.
m a k i

 
Ingen bild

Joanna

25 november 2010 06:32

Det var varmt i CCr, Cargo Control Room, och jag var helt enkelt för trött. Utomhus var det t-shirtväder, därinne säkert 40 grader. Förlåt stavningen - jo, det är Vuosaari. Snart blir det Pansio och Åbo också. Var låg stugan? Sarkola?
/J

maki

26 november 2010 10:33

CCr är i ? pannrummet :-) nere i lastutrymmen?
Då får Du åxå lite värme på kroppen.
Sarkola ligger i Nokia, några mil fr. Tampere.
Det bjuder jag på,stavningar är ibland roliga för mig som inte vet mera än vad Turku,Tampere och Helsinki heter på svenska.
Skönt med lite "vila" mellan passen. Verkar vara väldigt tufft.
m a k i

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards