Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Blodig natt och värkande axel!

Av maki - 13 januari 2011 18:15

 Tillbaka till landets sköna atmosfär.

(förstora bilderna med klick)

Allt blev gjort vad vi hade tänkt, trots det tråkiga vädret.

   Lilla katten hade blivit större än så här.

Tre dagar hos Olivia =Sonen fick trevlig vistelse i Köpenhamn.

Trevlig afton med Linus,Julia och Olivia över en middag.

Jag fick håret klippt           och domherren fick sitt.

Tandiskan skötte sig väl i min mun.

5 nya tider reserverade ;-( men sen blir det fint, det har hon lovat.

Jag hade svårt att sova med all blodsmak och värk.

   OCH R fick skotta den tunga snön som regnet hade packats på vägarna.

Han kunde inte sova pga värk i axel och handleden.

    Hon har fått sparken ;=))    Uppåt blir det tungt men  neråt ......   hej och hå, här kommer jag.


God fortsättning!



 
 
Joanna

Joanna

14 januari 2011 05:56

Det låter som en hektisk, men både trevlig och jobbig stund i Götet. Skönt att komma hem igen, kan jag gissa :).

Joanna

http://www.smoothie.se

maki

14 januari 2011 10:08

Trots allt tog vi det rätt så lungt.
Bli av med tänder är inte så kul, förstås.
Det var jätte kul att träffa Linus.
Vad gillar Du sparken? Klicka bilder till större.
Såg en reportage om Bilbao, mycket intressant.
Snart är Du hemma.

 
skogsfrua med spark och skidor

skogsfrua med spark och skidor

14 januari 2011 16:48

Usch stackars dig men det blir fint till slut så håll ut. Fina sparkbilder och jag får abstinensbesvär, ska man då aldrig bli bra!
Jaså Rolf också, är det alltså snöskottandet som gett mig den här fb-värken tro:-(

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

14 januari 2011 19:28


Vargarna är det synd om, usch och fy dumma jägaren.
Snöskottandet är nog största problemet, skulle jag tro....ihop annat tungt man håller på så här i vintertider. Bära,dra och kÔnka ett och annat tungt.
Sparken är endast nöje......fast ibland när det kommer sandkorn utan att synas ,känner jag en obehaglig balans övning, som känns i armarna.
kram

 
Ingen bild

Iris T

15 januari 2011 10:31

Tur att hon har "fått sparken".
Tyckte om dina härliga spark- och andra vinterkort, trots att jag egentligen börjar bli synnerligen trött på Kung Bore.
Det är besvärligt att vara hundägare just nu: Gångbanorna kan man åka skridskor på och i skogen sjunker man ner till låren. Rogivande att titta på katterna. De ligger på fönsterbrädan, mätta och belåtna, och tittar ut på "eländet". Förväntar sig inte att någon går ut och går med dem :-))
Nog gnällt. Det kommer en vår i år också och vi kan vara glada att vi inte bor i Brasilien, Australien eller andra VERKLIGT drabbade länder.
Apropå snöskottning så har vi turligt nog en granne som älskar 'maskiner', traktor, snöslungor mm, så framför tomten är det skottat.
R kanske kan önska sig en sådan mojäng i julklapp nästa gång? :-))
Ha det bra!
Kram Iris

maki

15 januari 2011 11:22

Det gör inget att Du "gnäller". Även Du skulle skaffa spark:-) inte så dumt alls.
Här har jag en gubbe som är såååå trött på snön.Idag var det nog första gången han sa;Det börjar gå åt rätt håll.
Att skaffa en mojäng, blir väl först om jag måste dagligen skotta;=%.
Nu har det ändå inte kommit mera snö,skönt det.
Hemskt med översvämningar, det är ofattbart. Här har vi liten skala av de på våren, så jag kan föreställa hur fruktansvärt det är.
Sen skjuter man vargar just nu:-((
1200 jägare ska ta 2 vargar i VG-län ?
Det är bara elände överallt.
SÅ, det är mycket trevligt att höra från Dig, jag blir verkligen så glad.
Katter är sköna, dom tar dagarna som dom kommer, mycket klokt!
kram

 
Ingen bild

Lena

15 januari 2011 13:32

Härligt det ser ut, jag vill också ha en spark, eller kanske ett par skidor, det skulle vara helt underbart, jag längtar efter att åka skidor.
Usch för det här med tänderna, jag ryser är så djäv..a rädd för tandläkaren
Kram Lena

maki

15 januari 2011 15:01

Absolut,ska Du satsa på skidor.Skidor är ju en skön motions alt. under vinter.
Försöker själv hitta på Returen några. Sparken är ju beroende av osandade vägar.
Min tanderska är jätte bra,som hittad, äntligen.Inget får göra ont, säger hon.
Kul med besöket. Hur mår Ni, där vid havet?
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards