Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Trevliga besök.

Av maki - 6 februari 2011 15:08

Så där jaa!

Avverkat Göteborg........tandborttagningen gick snabbt.

Till hemresan på fredag  fick vi med oss Sonen och Olivia.

Det hade vi absolut inget emot.

Första barnbarnet fyllde 20 år , Grattade honom med " jaa må Han leva " per telefon .

(bilderna förstoras med klick)

Olivia ville absolut testa saunan och rulla i snön.     Sonen i värmen    och Olivia svalkar av sig , snön var lite för hårt:-) kanske tur det. Vi tog lite snö i handen och smetade över .

God mat, godis  och dricka med melodifestivalen, flöt kvällen så snabbt.....

Min glädje var stor när jag fick presentera alla fåglarna på Restaurang Kvitter!

 Talgoxe och Hacke   Söta  Stjärtmesen      

Även  Finkarna har hittat restaurangen.   Sen kommer ju snabba Ville mus    springer runt som galning och äter fröna som fåglarna har skvättat runtom.

Ekorren satt i granen  och  en på marken   men hur ska jag på flaskan  först  hoppar jag upp    smakar på bollen   

hänger ner och glider sakta    ner  på faten,

så där jaa.   

Det är väldigt roligt att följa olika djurs beteende. Deras försök att hitta lösningar att fånga maten..... 

Nu bläddrar vi mellan skidskytte, tjejtennis (svenska) och Milan

Ha en god kväll



 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

7 februari 2011 11:32

Så sköönt för dig att tandutdragningen är överstökad! Har tänkt på dig -vilken pers.
Härliga bilder från bastubad och fågellivet mm. Blir lite avis;-( Ni har arter som vi aldrig ser här längre söderut;-)
Väldigt bra fotat också.
Ha det godast!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

7 februari 2011 11:50

Nu är det "staketprovning" kvar (en gång till)
mysigt att du tänker på mig.Tack
Tycker Du bilderna är bra fotat, för jag själv är missnöjd just zoomandet på dessa livliga varelse. Ibland känner jag suget för fototriss:=)) men upptäcker snart ;glöm det.
Krya på Dig för nu vill jag snart hälsa på Dig.
kram
PS:tandis på torsdag igen.

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

7 februari 2011 18:29

Skönt att slippa se skarvarna va´;-) Har du provat 2:an den artistiska? Tycker nästan den är bättre i färg till loggan, men det är DU som avgör och ska gilla!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

7 februari 2011 22:15

Joo, faktiskt gillade jag 2:an, men Rolf tyckte om den här. Byter nog till tvåan.
Ska även snart ladda ner GIMPen.....
Hoppas snart byta Fjäll-loggen i vårskur;-)
Tack snälla Du igen.
God natt och kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

8 februari 2011 10:17

jaa..hm. Här ser man allt en skarv! Gör om den så får du prova igen. Snygg inre bakgrund här som klär:-)
Solen skiner, uppe men svag.
Ha en skön dag!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

8 februari 2011 19:09

Bakgrundsfärgen är lite murrigt, men passar bättre med logon.
Det försvann några tulipaner,,,,men det är snyggt ändå.
Svagheten kan nog hänga med ,hoppas solen ger Dig mera krafter.....
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

8 februari 2011 19:17

Perfekt! va snyggt, du kan ju ha något ljusar inre bgr om du vill.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

8 februari 2011 19:29

jag testar lite olika....

 
Ingen bild

iris T

8 februari 2011 23:36

Vilka fina fågel- och andra djurbilder!
Visserligen älskar jag mina katter, men de roliga fågel- och ekorrupplevelserna fick jag gå miste om denna vinter.
Det saknade jag mycket och fåglar + ekorrar (tre st hade vi förra vintern)saknade nog vår regelbundna matning. Stackarna!
Men si - katterna är för duktiga på att jaga.
Till nästa vinter får vi uppfinna ett system att kunna mata fåglarna utan att fröna ramlar ner på marken.
Idéer mottas med stor tacksamhet!
Ha D' och lycka till med nästa tandis-besök också.
kram

maki

9 februari 2011 01:07

Så trevligt att Du fick en stunds förnöjelse i vårt djur"rike".
Vi får hitta på något.
Annars är det nog så att naturen "fixar" jagandet ändå,så det blir många förluster även utan katter.
Tack för besöket och ha det bra, Du med.
kram

 
Linus Brodén

Linus Brodén

12 februari 2011 15:27

Jag vill också bada sauna! Avstår gärna snörullningen men bastu är gött!

http://www.wackstah.com

maki

12 februari 2011 15:37

När som helst, fast roligare när lavarna kommer upp!
Nu skulle det vara perfekt att rulla i det nykomna mjuka snön.
Underbart väder idag.
Kul att Du hälsade på mormor.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards