Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Vårtecken hos mig

Av maki - 16 mars 2011 18:37

(förstora bilderna med klick)


Vanligaste tecken är ju födelsedagarna i mars: Grattis till Lena! Grattis till Iris! 

Grattis Odd! Grattis till RR!     Födelsedagskort  och present      från min dotter.    Vi,

Linus och Kärasten firade mig med bakelse på en mysig café Baksidan.

Steneby-skolan hade öppet hus och Linus ville gå runt där ,eftersom han söker in på textil-design. Han var hos oss i 4 dagar..........   med sina arbetsprov,teckningar och hela konkaronkan bak i bilen.

Heidå mormor och morfar, tackar!  


   Andra förekommande vårfenomen är att plantera skott och sätta frön .  Kärasten får konstigt kliande på händerna? Abstinens? 


Idag bestämde jag mig ta kameran och leta mera  vårtecken.

Solen lyste och värmde  så skönt runt husknuten.

Genast när vi kom på vägen kom en kall vind mot oss och solen försvann;=(

Trots kylan fortsatte vi mot Baldersnäs. 

Pia på Fjäll har en brun Islandshäst   Nu hade familjen en  vit skönhet   Måste hälsa på dom så jag får veta vad dom heter..............

Vi fortsatte och vissa ställen var jätte halt, vägarna har varit usla hela vintern.

När vi kom till Baldersnäs hade snön smällt bort på fälten och den nya bonden sprutade riktigt härligt gödsel.   Vårtecken i allra högsta grad, eller hur? 

Det smälter även runt huset, sakta men säkert.

Ha en go kväll!



 
 
Ingen bild

Lena

16 mars 2011 21:05

Ja visst har våren kommit, fick mitt första bi stick igår, då är våren här på riktigt

maki

16 mars 2011 23:20

Jaha, bistick är Din vårtecken.
En av vår promenader finns ett hus där ingen bor. Plötsligt låg på gården ett bihus, mitt i snön. Något att utforska tro?
Vi har minus 5 och rätt mycket isbelagda snöhögar.;-(
Önskar Dig en god biskörd
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 mars 2011 21:33

Fina bilder, särskilt snygg blev den på Linus i bilen -spännande blänk och skimmer.
I morgon kommer våren tror jag och alla gäss och svanar som just nu, mitt i natten håller konsert från Sjön.
Ta nu igen er från allt firande och ha lite vanligt myspys i helgen.
Kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

19 mars 2011 10:23

Du har så rätt, idag lyser det verkligen gott.
Såg 10 svanar flyga förbi i en så vacker fång (?).
Nu måste vi åka handla, finns inte ens potatis och tbx och fika på den varma sidan.
Ska Du ha stolarna ute idag?
kram

 
Ingen bild

Iris T

18 mars 2011 22:27

Tack för grattisarna, både här, per sms och Facebook (!!!)
Vårtecken?
Här snöade det - för omväxlings skull...........

Kramis!

maki

19 mars 2011 10:20

Hade velat skicka kort ,men tiden går sååå fort, så det hanns inte med....men gratta är viktigt:-))
Även här snöade :-( inte kul längre.....
Men idag skiner solen och skönt och varmt på "kökssidan". Det blir fika där idag....

 
Ingen bild

Iris T

21 mars 2011 22:14

Hörde att ni hade "värmebölja" i Dalsland idag :)
Tog ni ert första dopp?
Kram

maki

22 mars 2011 15:12

Hahaaaaahaaa!
Tyvärr är isen på sjön, så det lär dröja lite till det första doppet:-)
Idag på tisdag, kanske lite varmare i solen 30 + men det blåser kraftigt.
Det blev lite städning och sitta ute på kökssidan.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards