Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Suomeksi tänään!

Av maki - 18 januari 2012 19:48

(kuvat suurentuu klikkaamalla)


Moi pitkästä aikaan!

ja

Hyvää Uutta Vuotta !

Ihmeellistä aikaa tämän vuoden talvi.

Pimeätä, sadetta, lunta ja ennen kaikkea räntää

vuoron perään , joka toinen päivä, ei mitään pysyvää.

 

Minä kun olen saanut potkukelkan, yhden kerran olen mennyt sillä.

No mitäs siitä surra.

Onhan näistä pimeistä päivistä aina jotain hyötyä.

  Leipominen on ihanaa puuhaa kun on kylmää ulkona!

En tarvitse siivota liikoja, ei näy pölyt hämärässä.

Ja kaikkein parasta on että saa hyvällä omatunnolla lukea kirjoja sekä istua keinussa ja kutoa .

  Tämän mallin mukaan aloitin viime keväänä kutomaan tätä mallia .

Ensimmäistä kertaa käytin pyöröpuikkoja ja tämän näköiseksi tuli paita    Olen erittäin tyytyväinen tulokseen.


Nopeasti saa myös valmiiksi kutomalla puoli-lapasia, niitä on kiva antaa lahjaksi

Tässä kaksi paria 1/2 lapasta    Pari jätelangasta kudottua.    



 

Olemme myös saunoneet parikin kertaa viikossa.

Tottakai  pitää pyöriä lumessa

sekä

tehdä  lumienkeli!


HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2012

toivottaa Grodprinssi

   




 

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 januari 2012 21:41

Hehe, översättningen blev ju fullt begripligt fast lite konstigt;-) Heter jag Saura på finska?
ja nu fick man se vilka rikedomar som flitiga stickor viftat fram! Stora tröjor minsann.
Ösregn här på kvällen, usch sikken vinter!
Nästa år hyr vi ett hus i Frankrike va´;-)))





http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

18 januari 2012 22:10

Hänger med gällande Frankrike , R har tjatat om det länge.
Det har varit kul att sticka........
Jag ska kolla en gång till vad Du heter, när jag kommer till Din sida......
kram

 
Ingen bild

Iris

18 januari 2012 23:11

Hej!
Det enda jag förstod var Grodprinssi. Och fin var han i sina julkläder.
God fortsättning!
önskar Iris + Co

maki

19 januari 2012 22:06

Tack det samma,Iris!
Visst är grodprinssen fin. Han ville så gärna ha glitter ist. för tomteluvan.
Testade skriva på finska, man kan nämligen som svensk få översättning (om än så konstig)om man klickar på googel översättning på vänster sidan av bloggen.
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

19 januari 2012 23:14

hahahah! vad har hänt med loggan, har den krympt på vägen!??

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

20 januari 2012 15:00

Jaa,den frös väl!

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

20 januari 2012 10:41

Nu har jag testat din logga på min blogg, den blev perfekt.
Har du kvar den jag skickade, finns väl att hämta i mailet. Ändra NU det ser ju inte klokt ut;-)))

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

20 januari 2012 15:02

Är Du nöjd nu!
Tusen tack, Sköna Frun!
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

20 januari 2012 16:54

Jadå, nu är det okay:-) Hur bar du dig åt för att få den så pytteliten undrar jag.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

20 januari 2012 17:14

Hahaaa,jag kan allt ngt åxå!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards