Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

På torsdag,på torsdag!

Av maki - 19 mars 2012 10:55


Då var det dax igen att träffa Skogsfrun.

Fick med mig  väl inpacketerad

" VITA" amaryllis   som nu står på plats hos mig 

TUSEN TACK!


Saknar ibland den där Kloka kvinnan  väldigt mycket.

Skönt är,  att jag  alltid och då menar jag

ALLTID, ÄR  VÄLKOMMEN till Torpet!

På torsdag 10.39 och framme på Köping pressbyrån 11.25.

Där möter Frun och Ludde på  mig.

Nu på vintertid blir det mest matlagning, promenader, tjejprat,

kortspel och  på fredag  korsord och shopping .

När jag på lördag åker hem har jag väskan full med godsaker.

Förstora bilderna  med klick och se fynden , var så god!

Nya vita äggkoppar med sked och saltkar har kommit till vårt frukostbord.

  

En rosmarin till örtagården på Fjäll.

Äntligen händer det något ,sa grodan

   

Fågelgodis till Restaurang Kvitter!

   

Skogsfrun presenter utöver amaryllisen

blev en "fröburk"

   

Snödroppar vid stora stenen

Och......

ännu ett nytt försök med PELARGONIER

  

På torsdag, på torsdag!

 

   



 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

19 mars 2012 12:22

Så fint alla håvorna har fått det hos dig. Grodan blev glad för rosmarinbusken ser jag;-) och äggkopparna passar perfekt på bordet. Snödroppen hittade sin plats och fåglarna fick påfyllning i restaurangen. Pelle-skotten kommer nog snart i god jord, lycka till med dem säger vi här och sänder dem och er en hälsning.
Ptå torsdag bär det av igen ser jag, vad är det för konstigt med TORSDAGAR!;-))
Nu ska här bakas goa torpbullar, passande verksamhet en sån här kylig och stormig dag, med lite extra bakvärme, hihi.
Allt gott!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

19 mars 2012 12:53

Ojsan, glömde ju helt och hållet. Skulle ju ta kort på bullarna med fikat.....hahaaa. Dom var borta, det var ngn som hade ätit dom med mjölk och goda hade dom varit.
Tänk om jag skulle göra bullar åxå, kan jag minnas bara hur Du hade bakat....älta degen löst jäsa 2 x. hyvla smör pudra med kanel osv.
Det kanske behövs lite extra värme här med.
Grodan blev jätte glad......
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

20 mars 2012 18:06

Du kan väl berätta om dina bullar, ja dem du bakade menar jag;-) Är de kanske redan uppätna, mannen tycks ha god apetit, hehe.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

20 mars 2012 21:21

Joo, det ska jag tala om. Ville inte först.
Jag lyckas alltså inte med bullbak.
För det första rann all smör och socker ut från bullarna och brände botten.
Smaken var skapligt, men inget att vara stolt över.
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

21 mars 2012 21:33

Hehehe, vi får köra ett bullbak nästa gång. Liksom allt så är det skitenkelt när man gör rätt;-)
Känner jag dig rätt blir det snart ett nytt försök, önskar dig lycka till då.
Kram och gonatt!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

21 mars 2012 22:13

Nog är det så... kan man ,,,så är det enkelt.
Visst kan vi ha bullbak som nästa objekt ist. för att cykla eller bada.
Just nu känns det inte så, men ,men , ,,,,
godnatt
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards