Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Idag 4-år sedan!

Av maki - 2 april 2012 10:16

(förstora bilderna med klick)


Mitt första träff med Skogsfrun är idag för fyra år sedan.

Det har hunnit bli många trivsamma möten mellan oss sen dess.

Här följer några.......


Jag fick ju ställa upp i stallet   Vandring på Yttre Bodane  

På  Torpet bland spännande och trevlig djurvärld    

 Sovit i lillstugan på vinter   och på sommaren efter besök på Örtagården i Dal Rostock.  


Vandringar ,utställningar, cykelturer , paddelturer på Holmsån,

loppisar även besök hemma hos mig på Fjäll

   

 och så mycket annat som  har berikat min värld i ett underbart sällskap.

Tack att jag lärt känna Dig,Sara!

 




 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

2 april 2012 11:40

Oj vilken nekrolog -ä ja dö! Nä, nyper mig i armen. Har jag namnsdag -nä då skulle det regna;-))
Roligt minnesalbum, nöjet är helt på min/vår sida som man brukar säga. Inte många som står ut med oss, för vissa var besöket här en ren skräckupplevelse;-) Nästa aktivitet blir nog en vattenled, kanske Holmsån från Vänern? Eller/och en vandring på Brudfjällets naturreservat. Där ska finnas Lo.

Tack för denna trevliga resumé.
Klapp å kram kära vän!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

3 april 2012 10:00

Tänk så tiden går!
Jag tycker det är fantastisk att även i senare ålder hitta vänner.
Hade jag varit kvar i Gbg, fann jag en Dala-tös som jag trivdes med.
Nu är det Du! Jag så tacksam och glad över detta.
Vatten el. land,jag hänger med:-))
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

3 april 2012 11:08

Inte lätt att hitta vänner som orkar med en och som man trivs med;-) Jag har ju flyttat så långt och mycket och tappat några på vägen. Så glad för internet som gav mig DIG! Måtte sol och måne alltid lysa din stig och måtte din krubba alltid vara välfylld och turen följa i dina spår:-)
Ska spåra upp en trevlig vandring -vi är flexibla med både fötter och simfenor* hehe.

Kramen.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

3 april 2012 16:21

Så rörd jag blev,,,,,,måtte sol och måne lysa....buuuuääääh:-)kärleksfyllda tårar!
Jaa,Du har förespråkat internet förut, måste ge mig. Utom FB;-)
Det är väl inte bara Du som ska hitta på?!
Getter får vi inte glömma, Örtagården, hmmm, fast det är ju med bilen,förtåss, men jag stannar ju oftaste två nätter. Mina skogar är fina att vandra i 6km långa stycken....ngt att tänka på!
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

3 april 2012 22:09

GETTERNA! Det får det bli, en länge närd dröm och små goda ostar;-))

Kram och gonatt.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

3 april 2012 22:54

Joo,trevligt att Du nappade.
Jag gillar nämligen inte såna små ostar.
Men jag är verkligen nyfiken på dessa Dal-getter.
god natt, sov gott,kram

 
Vännen Bengt

Vännen Bengt

5 april 2012 18:29

Jag är snart inne hos skogsfrun och hälsar på men här önskar jag dig entrevlig och glad Påskhelg med kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

maki

6 april 2012 19:08

Tack det samma önskar jag Dig !
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

5 april 2012 22:24

VA! Gillar du inte getost då måste det vara något fel på smaklökarna. Du har nog inte upplevt Dalspiras särskilt goda, vänta bara;-))

Passar på att tacka för överraskningen idag, som ett brev på posten! Och vilket BREV sen -så uppfinningsrik du är!

Kram från oss alla här och natti natti nu.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

6 april 2012 19:12

Det får bli Dalspira som får övertyga mig om :-)) detta fantastiska sk-- ursäkta getosten!
Så klart!
Skönt att hålla äggen varma:-D
Glad påsk!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards