Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Semester????

Av maki - 27 juni 2012 21:54




 

HA DET GOTT!

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

29 juni 2012 12:52

Va! det går väl inte att ha semester på landet. Hur bär ni er åt -bindel för ögona eller, hehe. Resa bort och lämna allt åt sitt öde är kanske lösningen men har vi hjärta till det;-)

Kram och axla gräsklipparen nu mellan regnskurarna eller stick till Mellerud vetja!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

29 juni 2012 14:29

Men Du,varken ena eller det andra.....
Här har trimmats (R) och krattats pga. gräsklipparsjuka: igen....vajern gick av :-(( mellan skurarna.
Katten i hängmattan är en bild av total slapphet från min sida, förstår Du.
Just nu är det inte kul med trädgården, pga hagel,sniglar och annat tritt. Jag blir så less ibland på allt. Jag ska snart asfaltera hela gården........hahaaaa!
Mellerud jaa-a......har Du inga besök det närmaste? Vem vet....
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

30 juni 2012 16:24

Asfaltera -hihi. Här bleve det jobbigt för det är rena djungeln. Har aldrig sett maken till växtkraft den suger musten ur en.
Man skulle väl göra som sonen, de drar till skogs fallera och kopplar av allt. Vi skulle kanota men ingenting är bestämt.
Detta elände med Ola gör mig trött och sjuk av oro. Konstigt för det har förr varit RR:s dilemma, jag har hållit mig cool.

Vi kan väl höras om att synas efter helgen.

kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

1 juli 2012 13:14

Inte kommit hem än, förstår Din oro men Ola är stor och stark,,,,han dyker nog upp, får Du se!
Kanota, i detta skyfallet,,,,det kan man glömma för tillfället.
Det har regnat 25 mm sen morgon timmarna,,,,sniglarna far och gräset växer.....Livet är underbart nyckfullt;-%
Jaa-aa, vi kan väl höras, väntar på besked om dottern eller barnbarnet dyker upp det närmaste .
Kanoten kan snart ligga på gräset och hejåhopp paddla iväg:-))
kram

 
Ingen bild

Ditt barnbarn

5 juli 2012 21:07

Hej!
Det är vist inte bara jag som gillar katter ;)
Snart kan jag komma och träffa er, det ska bli väldigt kul.
Många kramar O l i v e e n och katterna

maki

5 juli 2012 22:20

Hejsan på Dejsan Olivia!
Är Du liksom nästan på väg hit till landet?
Katterna följer inte med,,,,,?
Du hör av Dig så hämtar vi Dig eller hur ni nu Ni har tänkt det hela.
Idag har det varit varmt.....riktigt badväder.
Hoppas det håller i sig, så får även Du simma.
DU är hjärtligt VÄLKOMMEN till landet!
kram från maki och farfar

 
Ingen bild

O l i v e n

6 juli 2012 19:25

Hej!
Pappa tycker att vi ska åka på måndag eller tisdag (nästa vecka). Katterna följer nog inte med.
Hoppas det är soligt när vi kommer också. Så vi kan bada och så.
Många kramar Oliven

maki

6 juli 2012 20:43

Moj, som vi säger på finska!
Jaa, han skickde sms om detta!
Soligt, det hoppas jag med, för just nu regnar det som bara det.
Fast igår simmade farfar Å jag, jätte varmt i vatten, faktiskt!
Så klart att NI ÄR verkligen mycket välkomna, det vet Du väl!
Farfar tycker speciellt mycket
att Du kommer:-))
Ni kan väl ta SOLEN med ER;-)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards