Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Jag kommer ......

Av maki - 7 juli 2012 00:23


snart igen...

alltid något att göra.

Datan vill inte heller  köra

det jag vill ...

då är det inte mycket att klicka till.

Bara vänta till nästa inlägg still,

nästan som matjessill.

                                                  
                                            

kram maki





 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

7 juli 2012 19:13

Matjesill är gott och värt att vänta på;-) Skaffat hängmatta än?

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

7 juli 2012 21:12

NEJ,ingen hängmatta ännu:-( men snart......har inte riktigt bestämt var den ska hänga;-}
Annars är det bra på Fjäll.
kram

 
Ingen bild

Iris

8 juli 2012 10:30

Maki - den lilla poeten;)
Keep up the good work och ha det härligt:)
Kram

maki

8 juli 2012 13:39

Tack och tack det samma.
Snigeljakten är intensiv nu när denna fuktiga värmen kom.
Så nog har man alltid att göra.
Har det gött!
kram

 
Ingen bild

Iris

12 juli 2012 01:04

Behöver ett råd från den poetiska snigelexperten: Vi har fortfarande väldigt få av dessa fula varelser.(Inte konstigt med hänseende till min magra odling, ha ha). Fast på sistone har den ene och den andre klättrat upp i mina blomkrukor på altanen. Där lär de lägga ägg och nästa år har jag kanske 4-500 istället för bara 4-5 st. Det sägs att man ska klippa sönder dom, men Makki, jag FIXAR det bara INTE! :-(((. Tar på mig handskar och bär sniglarna till skogen, där de säkert kommer tillbaka. Finns det en bättre metod för en blödig typ att förinta dem? Gently somehow?!!??? Please help :o

maki

12 juli 2012 11:56

När det gäller sniglarna blir jag nog inte särskilt poetisk;-% Tvärtom.
Krukorna är lite lättare att skydda dom ifrån.
Fortsätt att plocka och släng lång bort.
Ölfällorna kan fungera bra om man har tålamod att passa när dom dyker upp, morgon och spec. kväll, ("after work")
Jag skulle nog köpa en säck järnsulfat från Granngården och strö runt krukan.
Tyvärr är säcken 50 liter, dela med grannen kanske.
Man måste ändå slänga döda sniglar från altanen, men Du behöver då inte "orsaka" deras död.
Använd alltid kallt vatten när Du ska tvätta Dig eller handskarna.
Det finns nog mycket att skriva om sniglarna....
Hör av Dig och lycka till.
kram

 
Ingen bild

Iris

16 juli 2012 23:50

Tack för "snigelrådet", bästa Maki! Eftersom vi som tur är inte har så många (än??!) dög vanligt koksalt. Härliga bilder du la ut.
Fortsätt ha det mysigt trots det konstia sommarvädret.
Kram Iris & Co

maki

17 juli 2012 12:13

Låter bra, ,,,kom på en till mindre äcklig metod. eller kanske inte , men plocka i plast påse och lägg påsen i frysen.Det var nog den första metoden jag testade på,,,,,
Just nu har vi väldigt varmt och skönt.....faktiskt inget regn det sista....
Tack det samma till Dig och Co
kram

 
Ingen bild

Iris

21 juli 2012 22:46

Kära hälsningar från oss och jo, vädret är helt OK just nu. Det tackar vi för. Imorgon ska Izzie och jag till Åkulla Bokskog i Halland för att delta i ett jaktprov - igen. Upp kl 5 på morgonen. Brrr! Det är man som penschis ju inte van vid längre. Go' Natt och ha det härligt. Kram

maki

22 juli 2012 11:07

Nej, inte är det roligt precis att stiga upp kl. 05.00 Gjorde det i flera år, när jag jobbade skift, huuamej!
Men händer ngt roligt så går det an.....Åkulla har jag aldrig varit, är det där som finns backsippor på våren?
Ha det så trevligt och sova kan man sen,hihiii!
kram

 
Ingen bild

Iris

26 juli 2012 23:56

Hej! Inte svarat på nästan en vecka. Säger som du: Vädret är för härligt just nu för att sitta inne och skriva på datorn. Åkulla ligger en bit öster om Varberg. Underbara bokskogar! Fördelen med den 'sena sommaren' är att allt fortfarande är så grönt och fräscht. Backsippor vet jag inte - mycket troligt. Fortsätt njut av det fina vädret så länge det varar. Kram

maki

27 juli 2012 22:12

Så klart sitter man inte framför data, när vädret är bra och har andra intressen.
Hur gick det med tävlingen? Fick Izzy ngn pris?
Nu skyndar jag mig till invigningen på OS, gapar Rolf.....hejdå så länge
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards