Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

PAUS------på finska och på svenska

Av maki - 4 april 2013 21:32

 

LAISKUUS ON LATAUSTA!

Oten pienen loman blogilta

ja hymyillään kun tavataan.

Kuva tässä alla sanoo:

"En laiskottele, otan vaan kreatiivisen tauon"

 

   

 

Som jag skrev på finska:

Jag tar en semester från bloggande.

Vi ler när vi möts igen är översättning till

HYMYILLÄÄN KUN TAVATAAN!


 

 

KRAM!

 

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

5 april 2013 07:46

Ha det så göttigöttgött och kom igen med spännande minnesbilder. Kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

5 april 2013 09:39

Tackar så mycket......och ingen skottning mera....allt smälter, jag lovar.

kram

 
Vännen Bengt

Vännen Bengt

9 april 2013 21:20

Tack för din kommentar hos mig! Så snart jag kan och orkar ska jag komma tillbaka till dig!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

maki

24 april 2013 10:50

Hej!
Du är så välkommen när Du känner för det.
Tillfrisknandet får ta tid .
Krya på Dig!

 
Ingen bild

Iris Thelander pmywa

20 april 2013 00:33

Nu har väl vintern sagt ajöss även till er i Dal hoppas jag! Vad gör ni och har ni några nya resplaner på gång? Hoppas i alla fall att ni mår toppen där på Toppen (fjäll)! Kramar

maki

20 april 2013 09:46

Hej Iris! Nej , vinter är inte borta här!
-4 i natt, isen ligger kvar.
Ja,vi har rest och kommit tbx till
kylan och data som vill inte. Jag skriver från
Rolfs smartfåne. Lite jobbigt,så återkommer längre fram.
Kram maki

 
Ingen bild

Iris Thelander pmyw

21 april 2013 17:38

OK. Jag väntar. I vilket soligt land har ni varit? Föreslår att du också skaffar dig en smart fåne. När man väl lärt sig är det så kul och smidigt så datorn kan skrotas. Ha d gött och kram

maki

24 april 2013 11:10

Hej igen!
Vi åkte till Cyper. Hoppas kortet kommer;-)
Det räcker med en padda.
Problemet här i vår Fjäll är dålig nätverk.
Man har ju diskuterat om det där
vad olika bolag lovar för hastighet och
hur mycket det håller med Mb-ter.
Det blir en konferens med ngn minister snart
med alla bolag.
Så än så länge jobbar jag med det vanliga.
Jag är en motsträvig käring, vet
Du;-D.
Detta svaret tog mig halv timme
att skriva, inkl. Inlogg till bloggen. Normalt
Tar det högst 5 min.
Kram och bra försök.


 
Ingen bild

Fjällbruden maki

24 april 2013 11:19

Till Iris igen!
Skrev fel. Padda har vi inte.
Så jag borde skrivit: det räcker med en fåne
i familjen;-))
Kram

maki

24 april 2013 11:24

Ha en bra dag!

 
Ingen bild

Iris Thelander

25 april 2013 09:01

Ha ha ha! Du e go du ;-) Hoppas det löser sig snart med din dator. Jo jag har också följt snacket om dålig mottagning. Det är för dj.. att det ska vara så år 2013! Ha det gott å kram!

maki

25 april 2013 09:50

Ha en bra dag, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards