Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Hur blev det?

Av maki - 22 augusti 2008 10:31


Det ska jag berätta .......

När jag får glädjen att ha en hel kväll med Olivia, det är en gåva av högsta kvalite.          

Jag hämtade henne från fritids och blev rundvisad i skolan. "Jag sitter där det står Olivia" ...bänken med lock lyftes upp ,där låg "min första skolbok"

Hon va väldigt stolt att visa runt sina kommande lokaler på dagarna.

Även specialfröken Inger visade sitt rum, både för mig och Olivia. Fick även träffa Fritids Rickard.

Sen frågade jag Olivia: Vill Du gå till Trädgårdsförening eller Röhsska museet?

Till min glädje ville hon till museet.

Det va faktiskt Olivia som guidade mig där. Mycket intressant att få syn på hennes uppfattning om saker och ting. Hon visade bl.a Buddhan på 3:je vån. Hade inte jag  sätt förut, kul!  Hon facinerades av japansk kultur....hmmm.

Plötsligt säger hon:Jag är hungrig! Jag med, vad vill Du ha? Hamburgare med pommfritt. Hjälp, tänkte jag. Får nämligen lite ont i magen av McDonalds mat.

Det blev Flying Schottsman restaurang med hemlagade hamburgare. Vi satt ute och njöt.

Sen va det lagom att åka hem...............när vi ska öppna dörren , fungerar inte överlåset, vad gör vi nu?

Först planerade vi att sova på lekplatsen utanför,,,,hihiiii. Ungar är för goa.

Åker till replokalen på hamnen och hämtar Sonens nycklar och sen tillbaks.

Borsta tänder, kissa och enstunds prat i sängen med kapitel från Kirkegaard.

Kommer hem 23.30.........rätt så trött men privilegad lycklig och belönad av Olivias uppskattning: "Vi hade nog klarat av att sova på lekparken, Du och jag!  När Du är riktigt gammal ,ska jag fråga farmor om du kommer ihåg, när vi skulle sova på lekparken".


 
 
Ingen bild

lena

22 augusti 2008 22:21

Hejsan lilla gumman på natten....har det gott jag brukar inte befatta mig med några bloggare eller sånt....men
god natt i alla fall
lena

 
Ruth

Ruth

23 augusti 2008 10:20

Nyt minä tulen käymään Maki :-)
Är vi bloggare diskriminerade ? ser så ut när jag läser Lenas inlägg (brukar inte befatta mig med några bloggare eller sånt), hmmm hon förstår nog inte hur trevliga vi är hahaha, skäms på sig "Lena". Så himla söt ditt barnbarn är, ett riktigt sockergryn. Det blev ju en lyckad och trevlig dag för er 2 denna första skoldagen. Härligt med en mysig fröken när man är liten. Besök på museet och hamburgare som avslutning, kunde det bli bättre ? En trött farmor somnade nog med ett leende på läpparna, så även Olivia.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

23 augusti 2008 23:23

Olivia har en rolig farmor;) skogsfrun har förresten haft en västgötaspets med samma vackra namn.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki

maki

24 augusti 2008 00:34

Kiva kun tulet käymään, Ruth!
Ruth har börjat prata finska ser jag.....
Ni är så språkkunniga hela bunten, västgötska och andra utländska språk .
Lena är helt enkelt okunnig och ointresserad av bloggande......
Barn ÄR roliga;
kram och god natt

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards