Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Hämtade Sonen från Åmål.

Av maki - 14 juli 2010 20:24

....Han kom med Olivia.


Det är ju alltid sååå roligt att dom vill komma .

Olivia uttryckte sig att vara här på Fjäll:

Det är en sådan FRIHET här på landet.

Tänker inte analysera mera det,

utan bara njuta av att dom är här

hos oss, farmor och farfar.

  

Det blir smultron och glass

flera gånger, garanterat!

Hade tänkt skriva om långa snoken på vägen

Tjörnresa till flickorna,

utflyckten till Pilane,

akvarellmuseet på Skärhamn

och  andra utflykt.

Barnbarnet är viktigare just nu

i värmen.

Ha det gott


KRAM


  


 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

14 juli 2010 22:59

Frihet är det bästa ting...och sen kommer smultron med vaniljglass!;-)
Å barna som kommer, klart de vill, så mysiga som ni är och med sjön så nära. Här har inte blivit något mer bad bara dusch, usch;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

15 juli 2010 09:42

Moi, Frun!
Tänker på sången med Arzelius, Du är det finaste jag vet.
Jag får leta från tuben.......

kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

15 juli 2010 12:09

Visst är det härligt med barnbarnen, mina små Engla och Loke kom med båten, HEPP Å HOJ farmor sa Loke, i nästa vecka bär det av till Öland med 3:e barnbarnet William, ska bli så roligt

 
maki svarar till Lena

maki svarar till Lena

15 juli 2010 13:20

Hepp åhoj farmor, låter underbart.
Är båten Henriks, bygger dom båtar fortvarande, dina söner?
Barnbarn är medcin för själen.
Ha det gott,,,,,,,(kommer till Dig innan Du åker till Öland)
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

15 juli 2010 22:13

Tro det eller ej men RR å skogsfrun tog en svängom till Friheten;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

15 juli 2010 23:03

UNDERBART,det hade jag verkligen velat se på!
kram till ER båda

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

16 juli 2010 08:41

Åker till Öland på måndag, kommer hem igen på söndag.
Skulle vara så roligt om du/ni kunde komma hem till oss.
Och vi kommer gärna hem till er så vi får se hur ni har det där på landet.
Jag tar datorn med till Öland så vi kanske hörs under nästa vecka.
Kram Lena

 
maki svarar till Lena

maki svarar till Lena

16 juli 2010 11:03

Ni är alltid välkommen till oss, any time!
Jag kan tänka mig ta en tur till er framöver.
Du har en lapptopp,,,,,;=)
Önskar en härlig vecka på Öland.....
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

17 juli 2010 18:30

Topp bilden är ju helt underbar!
Tack Snälla söta ,Rara Frun!
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

17 juli 2010 23:18

Snygg logga hörrödu;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

17 juli 2010 23:24

Säkerhetskoden var amen, SANT!
Loggan,,,,,hahaaahaaaaa!,JÄTTE SNYGG!
god natt

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Iris T

18 juli 2010 08:01

Vilka vackra rosor i din logga!
Snyggt.
Tack för mail och härlig badbild på Olivia med farfar. De såg ut att trivas.
Här "härjar" det två 3-månaders kattpojkar. Sååå söta. Kort följer.
Kram Iris

 
maki till Iris

maki till Iris

18 juli 2010 11:45

Och doftar gott gör dom åxå.
Jag tar kortet och Skogsfrun fixar loggan.Smart,va
Det hade jag nästan glömt, att Du har blivit kattmamma (igen) 2 stycken.....pga. mamman? Går det bra med dom?
Roligt med kort, tack.
Sonen och Olivia har skaffat katttös, rätt så busigt tydligen;-D
Ha en bra dag, mjaauuuu
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
maki till skogsfrun

maki till skogsfrun

18 juli 2010 11:57

Ursäkta mig!
Jag har glömt tacka Dig för loggan,den är super snygg.
TACK!
Kortet blev lyckad för blommorna var så nya och fräsa.
Du ska allt få din rotskott.....när busken är färdig blommat.
Kram

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards