Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

I kväll.......

Av maki - 24 augusti 2011 18:01


......... blir det bio  i Bengtsfors med korv och mos.

Filmen har fått sååå dåligt kritigt. .och  heter Jag saknar Dig

Vi blir ju så nyfkna på .........dåligt eller dåligt?

Nu åker vi......

Ha det...........................


Jag recenserar följande

Sevärd film med ungdomar som agerar i  en mycket känslosam ämne.

Några höjd punkter ,tyvärr inte tillräckligt övertygande för att få mig igång (lipsill)  Mogen och bra slut.

PS

Mio,min Mio fick mig  leva in i filmen en gång i tiden.

Kram




 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

25 augusti 2011 20:52

Gud va ni är ute i svängen;-) Det var många svängar hem men allt gick bra. Tack för trevlig samvaro! NU går det att rösta igen, bara följ länken och klicka på lilla hjärtat. Tack på förhand. (Natepaddel har 13 röster nu)
Hoppas att filmen var bra.

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

27 augusti 2011 14:35

Skönt att Du kom väl hem ,efter många sväng. Inga stora bilar på Brudfjället?
Du gjorde mig jätte glad med Ditt besök OCH hallonpajen vräkte jag i mig på kvällen, den smakade verkligen super.
Tvälen doftade underbart vid morgon duschen.
Filmen ,hmmmm, bra att ha sett den,,,,,inget mera.
Nu ska jag klicka på hjärtat.
kram.

 
Ingen bild

Lena

26 augusti 2011 12:56

Hej har fullt upp med biodlingen just nu, tycker att sommaren bara försvann , vi har haft väldigt mycket folk här hela sommaren, barn och banbarn samt mina föräldrar så vi har bara haft en vecka för oss själva, och visst är det roligt med besök men nu känner vi att några veckor på tu man hand hade varit underbart, jag får låta bli att tala om när vi har sem närsta år.
Men nu till filmen, såg reklam om den när jag gick förbi biografen här i Lysekil i går.
Du måste ge en resention när ni sett den, jag tror att det är en mycket känslosam film.
Kram

maki

27 augusti 2011 14:28

Visst är det trevligt med besök, men inte hur länge som helst......
Bina mår bra?
Ämnet var mycket känslosam, tyvärr agerade skådesspelarna (enl. mig) inte övertygande, jag brukar lipa för det minsta.
R tyckte den var OK för att vara amatör skådesspelare.
kram

 
Joanna

Joanna

27 augusti 2011 11:36

Dålig eller dålig? Eller rent av bra?

http://www.smoothie.se

maki

27 augusti 2011 14:18

Grammatiken är dålig hos mig;=#
Pappa tyckte filmen var OK.
Jag hade lite blandade känslor, trovärdigheten saknas, fattas liksom tyngd hos personerna. Jag har sett ungdomar agera bättre:-)
Grattis, föresten och tack för visiten.
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

27 augusti 2011 14:23

Hm, vart tog min kommentar vägen anno fredagen? Jag undrade också om filmen var bra och tackade så ödmjukast för senast! det gör jag nu med;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

27 augusti 2011 14:40

Förlåt, det blev lite tokigt,,,,,,
Du är alltid en härlig glädjeämne i mitt liv.
Tack att Du finns....... även Rolf gillar Dig skarpt......
Och regnet bara faller.
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

30 augusti 2011 13:16

Nää nu är jag trött på korv å mos! Har du inte ätit något sen dess?;-)))

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

30 augusti 2011 14:19

Hahaaa,det var åxå ett sätt att säga till mig att jag ska skriva något nytt.
Joo, jag har faktiskt ätit god hallonpaj, bl.a :=D
Tack för Du sätter fart på mig.
kram

 
Ingen bild

Lena

1 september 2011 13:46

Ja visst mår bina bra, det ser ut att bli ett ra ljungår i år, vi börjar att ta in ljunghonungen i helgen, Thomas har sem mån och tisdag, nu hoppas vi på några ton honung.
Synd att filmen var "så där" men alltid roligt att gå på bio, vi fick biobiljetter i julklapp måste snart utnyttja dem.
Kram

maki

2 september 2011 17:18

Tycker absolut att Ni ska på bio, spelar roll om det är lite "sämre" film, det är ändå lite mysigt att ta sig ut och se på en film, lite kulturellt;=))
Några ton,,,,men herre min skapare,,,,,,då blir Ni miljonärer,heheeee!
Hälsa Thomas och sköt om Er nu , inga bitox, bara honung.
kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

2 september 2011 19:41

körv å mos...! Här har man käkat veg. lasagne idag:-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

2 september 2011 20:51

Ta det lungt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Skapa flashcards