Fjällbruden Maki

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Alltid något .....

Av maki - 14 juni 2012 00:09


.........sa flickan

Joo, jag har varit på resa .

 Varit å hälsat på Kära Skogsfrun med äventyr.

Getfarm utan getter

men från mejeriet fick vi med oss

ostar, kort och yoghort.

Rostock måste man ta vägen om,

fast utan "rosenflockel"  som

prydnad till vår trädgård.

Jag har njutit tre dagar och två nätter

med kost och logi

mest

lyxigast , hemtrevligst,kärleksfullast

som man önska sig!

Tack Kära  SARA!





 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

15 juni 2012 18:20

Nu tar du allt i så man rodnar;-) men vi har alltid trevligt på våra möten och hittar på roliga lite udda saker.
Tillsammans är vi oslagbara, vilken tur att vi fann varann!

Kram och linda fotbollsbenen;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

maki

15 juni 2012 21:32

Dagens motto:
Tillsammans är vi oslagbara! YES.
kram

 
Ingen bild

Iris

16 juni 2012 19:27

Låter underbart!
Själv har jag varit hos barnbarnen då deras fotbollstokige far har flugit till Kiev - inte hjälpte det att han ihop med ca 19000 andra svenskar hejade på sitt lag där -. Tur at JAG har ett lag till att heja på;-). Kram

maki

16 juni 2012 21:15

Du är ju helt fantastisk att ställa upp för Dina barnbarn....och barn. Det laget ska Du verkligen HEJA på, lyckliga Du!
Nej det var inte mycket som hjälpte denna gången,,,,så är det med fotbollen...inget att skylla på (faktiskt) fast många gnäller och tjatar...BOLLEN är rund och oavsett hur man har tränat på , kan man aldrig veta ändå.
Du undrade om vi bor närheten av HJO,,,,,NEJ, ganska långt ifrån faktiskt, tyvärr.
Vi har INGEN som kommer till midsommaren.
Joanna är på SJU haven,övriga medlemmarna i familjen jobbar eller upptagna annat håll.
Önskar Dig en trevlig afton och god natt!
kram

 
Ingen bild

Iris

17 juni 2012 00:20

Halloj! Hjo???? Maki, det kan inte varit jag (eller så var jag inte nykter;-) Det ligger ju vid Vättern...
Vill ni kanske ha nån som kommer till midsommar över "typ" en dag, Till exempel en tysk dame och hennes fyrbenta engelska lady in black som båda gillar fotboll, åtminstone på EM, VM och OS-nivå - fint ska de'vara, haha! Kram

maki

17 juni 2012 13:42

Skulle Du inte till Hjo tävla med Izzie?
Iris, så synd, kunde frågat Dig. Nu åker vi till Årjäng för att kolla på midsommartrav. Övernattar där, vi gjorde denna resan förra året, lite mysigt.
Du får väldigt gärna komma på söndag, för då är vi tbx.

Önskar Dig en trevlig dag......
kram
PS.Du kan väl komma,snälla.


 
Ingen bild

Iris

19 juni 2012 00:43

ÅÅH, kära Maki, var fick du Hjo ifrån. Om JAG har sagt det så måste Alzheimer Light drabbat mig mer än jag är medveten om. Har inget minne av det alls:-((. Söndag kan jag inte, då har jag lovat bort mig för lagträning - fast inte i Hjo, ha ha. Och jag är glad att ni har så roliga planer för midsommar! Antaglingen måste jag "rädda" barnbarnen från sina föräldrar;-) David vill ta med dem till en vuxenfest som O+N tycker är sååå boooring och Lotta vill ta med dem till sina föräldrars land utan TV OCH DÄRMED INGET FOTBOLLSMÄSTERSKAP:(((((. En sån "tragedi". Så nu när ni ska till Årgäng kan jag med gott samvete erbjuda killarna att bo hos oss och glo på fotboll så länge de orkar:). Och visst, bästa Maki, jag kommer gärna i sommar! TACK! <3 Ha en trevlig midsommarresa med framför allt GOTT VÄDER!!!! kRAMIS

maki

20 juni 2012 12:31

Läste FB att Du inte alls har ngn AL, så bara lugn!
Du är verkligen en räddande ängel, skönt att pojkarna har Dig....att dom vill komma till Dig överhuvud taget.....det ska Du ha en eloge.
Nu är ju vädret perfekt för gräsklippning:-))
Nu kilar jag för att kratta bort det långa som R har trimmat......
Ha det trevligt DU åxå.
Hälsa Guben och klappa katterna och Izzie.
Sköt om Er!
kram

 
Ingen bild

Iris

20 juni 2012 23:29

Tack, snälla Maki, lite väl glömsk är jag allt emellanåt! Kom faktiskt inte ihåg att jag skrev om Hjo på FB. Suck! Nåväl. Så länge jag kommer ihåg ditt och mitt namn (och förhoppningsvis några till) får jag väl vara nöjd ;-) . Ha en riktigt bra midsommar och hälsa gubbisen från mig. Kram till er båda!

maki

21 juni 2012 21:08

Vem är inte det,,,,,DU ÄR VERKLIGEN inte ensam om det, ska Du veta.....
Önskar till Dig och barnbarnen och gubbisen en skön helg.
Rolf hälsar till Dig, speciellt!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maki - 17 januari 2021 12:55


Av maki - 24 oktober 2020 16:48


Skulle skrivit inlägg men har inte tillgång till laptopen! Ha en trevlig höst! ...

Av maki - 16 september 2020 15:41


  Gick tiden fort!     Nu ska jag laga mat OCH  TÄNKER SKRIVA I KVÄLL NÅGRA ORD TILL     ...

Av maki - 7 juli 2020 21:45

  Jo, vi är ute och cyklar! Förmiddag njöt vi av den härliga solen. Drack glas av Cava,,,,,,, Sen sadlade vi oss mot Billingsfors.   Den vackra cykelbanan bjöd oss doft av lind, smultron och rödklöver. Han cyklade före mig    ibland.   ...

Av maki - 6 juli 2020 10:45

  Vi fick ryck att klippa syrenhäck! Skönt att få såna ryck samtidigt, då blir det  gjort mycket snabbare!   Nästa år kan hända det inte kommer blommor, men viktigt att ha en tät häck!    Rolf trivs bäst att arbeta med häcksax,sekat...

PRESENTATION

ÄLGEN RÅDER-HIRVI NEUVOO

       

STÖRRE bild -ISOMPI kuva

       understrukna texter -alleviivatun tekstin

     KLICKA- KLIKKAA

            

 

               

 

JAG FINNS ÄVEN PÅ

FACEBOOK OCH INSTAGRAM

VIERASKIRJA-GÄSTBOK

SUOMI -FINLAND

 

 

MORMORS LYCKOROSOR

JAG ÄR MORMOR TILL

LINUS 1991

GUSTAV 1992

MY 1998

ÄLSKAR ER!

Lägger inte foton utan deras tilllåtelse eller alls,,,,,,,

FARMORS LYCKOROSOR

  Lova Och Mira

 Olivia finns i mitt hjärta.....

 

      

AKTUELL BILD

       

 

BEVARA SKOGEN-SÄILYTÄ METSÄ

 

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

NALLE PUH filosofi

                                                                   

JOKA TOINEN ---VARANNAN

      Tauko!    Paus!

Inget finskt...ei ruotsiksikaan

 

         

 

LYSSNAR PÅ

                         

             SVERIGES RADIO

            

                   

 

 

BAKA,BAKA LITEN KAKA

 KLICKA PÅ SURDEGSBRÖDET!         

MOTION

                  

 

STAVTURERNA FÖR MIG ALLA DAGAR.......SÅKLART!

GUMMIBAND OCH HANTLAR!

 

  

 

 

                     

 

  

SAUNA

OM SAUNA, TJÄRA ELLER BRÄNNVIN INTE HJÄLPER,ÄR SLUTET NÄRA;SA FLICKAN

 

BEVARA VARGEN-SUSI LUONNOSSA

 

VÄDER-SÄÄTILA

Väder Dals Långed

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Alla språk............

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards